Senaste nytt

[VIKTIG INFORMATION!]Har du en Amex voucher som ska användas under 2019?!

bnr

Medlem
Ringde idag kl 14:51. Fick info om 37 minuters väntetid. Tryckte in nummer för callback.
Nu mer än 2h senare har jag fortfarande inte fått ett samtal tillbaka.

Dåligt hanterat av SAS.
Uppföljning... inget callback dagen efter (idag) heller från gårdagens försök.

Ringde upp idag igen (14:34), fick info om 5 minuters väntetid. Väntade 33 minuter innan jag gav upp och tryckte in nummer för callback igen.
15:25 ringde Tallinn upp. Platserna jag var ute efter var borta då. 5 minuter blev alltså 51 minuter.
 
Uppföljning... inget callback dagen efter (idag) heller från gårdagens försök.

Ringde upp idag igen (14:34), fick info om 5 minuters väntetid. Väntade 33 minuter innan jag gav upp och tryckte in nummer för callback igen.
15:25 ringde Tallinn upp. Platserna jag var ute efter var borta då. 5 minuter blev alltså 51 minuter.
den uppskattade väntetiden är ju baserad på ett snittsamtal. Om nu helt plötsligt en massa BC-are ringer in och ber om allehanda konstiga rutter så är det ju inte så konstigt att det tar 50 minuter istället för 5 minuter.
 

Glenn E

Medlem
5 min väntetid enl den automatiska rösten, men har väntat i 35 min....

Edit: Kom fram efter 40-45 min
De sa att det var 3 minuters väntetid. Jag har nu väntat i 12 minuter%
Lite jobbigt att ringa med Skype från Shanghai för då behöver man VPN och den kopplas ju bort ibland.

Edit
Har nu väntat i 19 minuter.
Gör de Callback till ett kinesiskt telefon nummer?
 
Last edited:

bnr

Medlem
den uppskattade väntetiden är ju baserad på ett snittsamtal. Om nu helt plötsligt en massa BC-are ringer in och ber om allehanda konstiga rutter så är det ju inte så konstigt att det tar 50 minuter istället för 5 minuter.
Är den?
Snittlängden på ett samtal det senaste året? Sedan Tallinn öppnade?
Snittlängden på ett samtal den senaste timmen?
Snittlängden på ett samtal en torsdag i november när det är sydvästliga vindar?

Även om man bokar komplexa rutter så tar det inte så lång tid. Självklart tar det längre tid om folk ringer in och ber Tallinn söka på varje möjlig routing åt dem, men då får de se till så att deras uppskattade väntetider baseras på hur lång väntetid det är just nu. Inte hur lång tid väntetid det kanske eventuellt möjligtvis är i den bästa av världar.
 
Är den?
Snittlängden på ett samtal det senaste året? Sedan Tallinn öppnade?
Snittlängden på ett samtal den senaste timmen?
Snittlängden på ett samtal en torsdag i november när det är sydvästliga vindar?

Även om man bokar komplexa rutter så tar det inte så lång tid. Självklart tar det längre tid om folk ringer in och ber Tallinn söka på varje möjlig routing åt dem, men då får de se till så att deras uppskattade väntetider baseras på hur lång väntetid det är just nu. Inte hur lång tid väntetid det kanske eventuellt möjligtvis är i den bästa av världar.
Eftersom du är så raljerande, hur tror du att man beräknar väntetiden? Kanske när det är nordöstliga vindar?

Hur lång väntetid det är just nu, hur menar du? Säg att det finns fem agenter. Det ringer in 5 personer kl 09 som alla tar 5 min så då är väntetiden 5 minuter. Om det sen direkt efter ringer in 5 personer och de tar 1 timme i anspråk, vad är då den estimerade väntetiden när du ringer in 0907?
 
Finns inget SAS First.

SAS Business, SAS Plus och SAS Go kan du hitta på vanliga awardsidan.

Star Alliance Business och Star Alliance Eco kan du hitta på Star Alliance-awardsidan.

Det är dock så jävla roligt när man ringa sas kundtjänst och dem. Säger att sas har first.

Blir lika förbannad varje gång hahahah.
 

CJR

Medlem
Jag har försökt boka med voucher på SAS.se sedan i fredags. Hittar platser i Plus/Business och allt verkar frid och fröjd tills man passerat sidan för stolsval då man ständigt möts av detta:

upload_2019-12-16_22-6-43.png


Blir till att ringa Tallinn skulle jag tro.
 
Toppen