Senaste nytt

CDON Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng

Johnnyboy

Medlem
Stort tack för snabbt svar :) det var det jag var rädd för tur jag inte gjorde en chansning och åkte på en UC ;) Attans att man inte är bättre på att kika BC efter liknande kampanjer, har inte sett något i mailen heller. Aja bra att känna till inför framtida kampanjer att man får hålla utkik så man hinner säga upp ett kort och sen ansöka.

Jag gick på den niten! Tänkte att de kan väl omöjligt ta en UC, och dessutom tog det lång tid att säga upp ett av de befintliga korten...
 

M.K

Medlem
5:e december blev mitt kort godkänt pga tröghet i systemet efter avslut av Elite. Bra att veta till en annan gång. Kortet skulle komma nästa vecka enligt kundtjänst. Nu tickar dagarna dock på för sign-up bonusen. Det hade varit fint om man kunde lägga in kortet i Applepay innan det fysiska kommer.

Det passar ändå bra denna gång då jag oavsett inte hade handlat med kortet förrän efter SAS MC helgen.
 

J S

Medlem
Frugan ansökte om kortet och fick av i början på veckan skicka in lite kompletterande uppgifter av känd anledning. Får man något besked att kortet är godkänd eller kommer det plötsligt dimpa ner i brevlådan om någon vecka?
 

Doctor-X

Medlem
Ansökte 5:e dec - godkänd direkt. Hade fram till idag inte fått något kort (trots mail från AmEX idag som gratulerar mig till det nya kortet och hoppas jag aktiverat det). Ringde kundtjänst och de sade att det senast skulle ha kommit till den 18:e dec. Jag påpeka att dagarna går pga sign-up bonusen, dock blir det ju SAS MC i helgen, så det är ändå ok.
 

micke

Medlem
Ansökte 5:e dec - godkänd direkt. Hade fram till idag inte fått något kort (trots mail från AmEX idag som gratulerar mig till det nya kortet och hoppas jag aktiverat det). Ringde kundtjänst och de sade att det senast skulle ha kommit till den 18:e dec. Jag påpeka att dagarna går pga sign-up bonusen, dock blir det ju SAS MC i helgen, så det är ändå ok.
När jag ringde kundtjänst sedan var beskedet att de 3 månaderna börjar räknas från när kortet aktiveras. Sedan om det är sant kan jag inte garantera.
 

Doctor-X

Medlem
@micke
Jag pratade med kundtjänst och nu öppnades min ansökan upp igen då Elite kortet var borta ur systemet. Det var inga problem med CDON bonusen om det inte skulle hinna bli godkänt till i morgon då dagen för ansökan räknas. De bekräftade också att tre månaders kravet för spendbonusen räknas från dagen ansökan godkänns.
 
Last edited:
Toppen