Senaste nytt

CDON Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng

På det stora hela tror jag det är ganska få Elite-innehavare som hoppar på erbjudandet. Vi får komma ihåg att vi som hänger här på BC är väldigt udda fåglar ;)
Ja, en slags jetsetvariant av "coupon wars". (amerikanska tvserien där folk handlar kundvagnar med varor för drivor av stackade rabattkuponger). Detta är den tjänsterese-exil-dömdes tidsfördriv. Beat the system.
 

Kimmen00

Medlem
Riktigt så generöst ser jag inte erbjudandet. Jag har Elite precis som du och räknade istället att man får 30000 poäng minus 4500 poäng = 25 500 poäng för 0 kronor. Hade du inte hakat på erbjudandet hade ju spenden hamnat på Elite och du hade fått 9000 poäng för 45K istället för 4500 poäng som nu :)

Trots detta ett mycket bra erbjudande!

Jo men har man redan maxat ut ett elite samt två premium och ett classic (höstkampanjen 30k poäng för 60k) iår så tyckte jag detta var en bra deal.
I januari får man börja med elite igen..
 

Caelus

Medlem
Om man har SAS Mastercard Premium och kan lägga de 45000 SEK spend på sitt Mastercard under dubbel-poäng-helgen 13-15 december 2019 (eventuellt med hjälp och Curve och Go Back In Time-functionen) så blir kalkylen ännu mindre bra, då 45000 SEK spend blir värt 13500 poäng. Men gratis är alltid gott, oavsett hur mycket poäng man får.

Har du tillräckligt med spend kan du ju spenda med ditt Mastercard under promo-perioden (+- 2 veckor med GBIT) och resterande två månader köra med ditt SAS Amex Classic och komma upp i de 45k spend utan att Mastercard blir "drabbat" under promo-perioden.
 

Migato

Medlem
Black Friday-kampanj via CDON på SAS Amex Classic där man får en 30 000p sign-up bonus om man spenderar 45 000 inom 3 månader (se absolut första posten i denna tråd). Dvs signup-bonus plus de vanliga 10p/100kr = 34 500 / 45 000 = ~0.77p/100kr när man spenderat 45 000 kr.

GBIT = Go Back In Time som är en funktion på Curve-kortet där man kan flytta transaktioners datum med vissa begränsningar, lämpligen till de dagar som MC:s kampanj är på.

Ah då fattar jag, trodde du menade att poängintjäningen var 77 poäng per 100 kronor spenderad på kortet. Ah då fattar jag GBIT.


Ansökte nyss om kortet. Intressant är att om man väljer att få marknadskommunikation via email så visar sammanställningen på nästa sida tvärtom :D.
Någon som vet hur Amex kan se att detta är från CDON-kampanjen? Fanns inget i URLen som direkt visade på att det var en CDON-kampanj.
 
Någon som vet hur Amex kan se att detta är från CDON-kampanjen? Fanns inget i URLen som direkt visade på att det var en CDON-kampanj.


Jag gissar att det är inkodat i ?ieep=05DS... delen av URLen.

Det finns fler parametrar i reklammailet men de är nog knutna till mig. Eller så är det just denna som pekar ut mig, nog bara några webkampanjansvariga på amex som vet exakt hur URLen ska avkodas. Tar man bort alla parametrar kommer man till samma värvningssida helt utan bonuspoäng.

Som vanligt är screenshots det bästa för att prata med kundtjänst i mars när poängen inte kommit in.
 
Toppen