Senaste nytt

Sea World (Orlando) Black Friday Sale 2019

AABack2ARN

Medlem
Helsefyr vad bra betalt dessa nöjesparker tar. :( Kollade på DisneyWorld (som jag inte för avsikt att besöka) och höll på att få hicka. Men uppenbarligen får de ett antal besökare per år...
 

Big Birger

Medlem
Helsefyr vad bra betalt dessa nöjesparker tar. :( Kollade på DisneyWorld (som jag inte för avsikt att besöka) och höll på att få hicka. Men uppenbarligen får de ett antal besökare per år...
Disneyparkerna är duktiga på att ta betalt, och svårt att hitta rabatter för en dags inträde. Om man går in på flera av parkerna, under flera dagar, går det att få ned priset per dag ganska kraftigt. Men antalet $ blir så klart inte mindre för det. :(
 

Hubert

Medlem
Vi tänker välja en av Disney och Universal förutom Seaworld till jul och det är intressant som Big Birger skriver. Har hittat priser där det skiljer 100kr per person att få tre dagar istället för två men grundpriset för två dagar är 2200kr per person :) Lär bli en dyr resa även med flyg betalt med poäng. Får det vara värt eftersom det blir första ”riktiga” utlandssemestern med hela familjen.
 
Disneyparkerna är duktiga på att ta betalt, och svårt att hitta rabatter för en dags inträde. Om man går in på flera av parkerna, under flera dagar, går det att få ned priset per dag ganska kraftigt. Men antalet $ blir så klart inte mindre för det. :(
Sen behöver man ju såklart ett fastpass som inte heller är gratis...
 

Big Birger

Medlem
Vi tänker välja en av Disney och Universal förutom Seaworld till jul och det är intressant som Big Birger skriver. Har hittat priser där det skiljer 100kr per person att få tre dagar istället för två men grundpriset för två dagar är 2200kr per person :) Lär bli en dyr resa även med flyg betalt med poäng. Får det vara värt eftersom det blir första ”riktiga” utlandssemestern med hela familjen.
Med risk för att gå OT, men fundera på att åka till Busch Gardens i Tampa. Vi tyckte att det var den bästa parken, efter att ha besökt de flesta. "Liseberg och Kolmården, men på crack" är en ganska bra beskrivning. :)

Förutom roliga berg-och-dalbanor finns det en djur-del, där det stora fågelområdet då man kunde mata stora papegojor med nektar var en höjdpunkt. I kombination med Seaworld var det riktigt bra pris i denna Black Friday-deal.
 

Big Birger

Medlem
Sen behöver man ju såklart ett fastpass som inte heller är gratis...
Går att undersöka lite hur mycket folk det är i parkerna via olika "crowd calendars". Som till exempel:
Orlando Crowd Calendar | When to visit Orlando | Undercover Tourist

Var en påsk i Orlando för några år sedan och vi var på många av parkerna. Planerade efter "crowd calendar" och det gick utmärkt även utan fast pass då trots att det var mycket folk. Vår trick var att verkligen hänga på låset, och ha en bra plan där man tar de värsta mest kö-intensiva attraktionerna först.

Om det är 9-10 i crowd calender, skulle jag överväga att inte gå dit alls. Och om jag skulle gå dit just då, hade det nog varit fast pass som gäller för att inte riskera att köa bort hela dagen.
 
Toppen