Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

BAS

Medlem
De gånger jag gått på NBA / NHL har jag köpt resale-biljetter på matchdagen. Om det inte är en "het" match, så kan man få bra priser, långt långt under ordinarie priser.

Förutom Ticketmaster som nämnts i tråden tycker jag att VividSeats och gametime.co funkat bra. Gillar särskilt gränssnittet för telefon i gametime.co, väldigt överskådligt med platser och priser. Tyvärr går dessa appar bara att installera med amerikanskt konto (i alla fall vad gäller Android-telefoner). Men det är enkelt att registrera ett konto när man är på plats i USA.

Även AXS har bra resale-marknad, men tillåter inte att man köper resale-biljetter med internationella kreditkort. Men har man ett amerikanskt kort kan det vara ett alternativ.
 

mygal

Medlem
Har något tips gällande biljetter till LA Kings? Jag har försökt köpa biljetter och det ställen jag har provat, så hänvisar dom till FlashSeats och där blir det problem. Jag har skapat konto men när jag ska fylla i uppgifter så godtar den inte tex svenskt telefonnummer.
 
Har något tips gällande biljetter till LA Kings? Jag har försökt köpa biljetter och det ställen jag har provat, så hänvisar dom till FlashSeats och där blir det problem. Jag har skapat konto men när jag ska fylla i uppgifter så godtar den inte tex svenskt telefonnummer.

inte mycket till hjälp , minns inte exakt hur jag löste det. Jag köpte biljetterna via AXS, blev länkad dit via NHL.com. Sen med deras app visa Q R koden när jag kom dit , behövde inte visa varken körkort eller kortet jag betalade biljetten med som det stod att man behövde.

Så mitt tips är att gå via NHLs sida och bara följ flödet så löser det sig förhoppningsvis och du får gå på en match :)
LA Kings Single Game Tickets | Buy & Sell | Verified, Safe & Secure | Los Angeles Kings
 

mygal

Medlem
inte mycket till hjälp , minns inte exakt hur jag löste det. Jag köpte biljetterna via AXS, blev länkad dit via NHL.com. Sen med deras app visa Q R koden när jag kom dit , behövde inte visa varken körkort eller kortet jag betalade biljetten med som det stod att man behövde.

Så mitt tips är att gå via NHLs sida och bara följ flödet så löser det sig förhoppningsvis och du får gå på en match :)
LA Kings Single Game Tickets | Buy & Sell | Verified, Safe & Secure | Los Angeles Kings

Jag har försökt göra det också men som tidigare kommentar accepterar den inte utländska kort. Så det går inte betala.
 
Jag har försökt göra det också men som tidigare kommentar accepterar den inte utländska kort. Så det går inte betala.

Jaha trodde problemet var telefonnummer? För det borde du bara kunna skriva in t.ex hotellets adress och telefon.
Är det när du försöker skapa ett konto eller köpa biljetten? För jag kunde köpa biljetten utan problem, om jag inte minns fel så blev ett konto genererat på flashseats men jag kunde inte logga in på det utan det fick supporten låsa upp. Sen kunde jag logga in och då såg jag biljetten.
Prova kontakta supporten så kanske dom kan hjälpa dig köpa biljetten
 

palmen

Moderator
Nu när vi är framme i conference finals i NFL så råkar det infalla så att jag har möjlighet att se en av matcherna på plats. Frågan är ju dock hur man får tag på biljetter.
Tittade lite på stubhub och där verkar biljetterna starta på strax över 300$ men att det sen tillkommer en service fee på över 100$ till det. Tittade även nattens matcher och priserna där hade startat strax över 200$ sista dagarna.

Är det stubhub man ska gå efter, eller finns det andra tjänster som är bättre lämpade för detta?
 

Johan Hbg

Medlem
Nu när vi är framme i conference finals i NFL så råkar det infalla så att jag har möjlighet att se en av matcherna på plats. Frågan är ju dock hur man får tag på biljetter.
Tittade lite på stubhub och där verkar biljetterna starta på strax över 300$ men att det sen tillkommer en service fee på över 100$ till det. Tittade även nattens matcher och priserna där hade startat strax över 200$ sista dagarna.

Är det stubhub man ska gå efter, eller finns det andra tjänster som är bättre lämpade för detta?
Grattis till den möjligheten. #avundsjuk
StubHub har alltid funkat bra för mig. Generellt är ju NFL dyraste sporten i USA, så ja det kommer att kosta.
 
Toppen