Senaste nytt

Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

bankb

Medlem
Lite OT, men slänger in en fråga om CPH-HKT.

Någon som har koll på om denna rutt flugits med 300ER vid något tillfälle? Blev tvungen att boka den avgången den 6 december, så håller tummarna för en equ. change till det positiva!
 

011430121

Medlem
Lite OT, men slänger in en fråga om CPH-HKT.

Någon som har koll på om denna rutt flugits med 300ER vid något tillfälle? Blev tvungen att boka den avgången den 6 december, så håller tummarna för en equ. change till det positiva!
De senaste åren var den schemalagd med en 777-300, det är först i år som den är schemalagd med en 777-200
Hoppas inte för mycket på att de skall ändra till en 777-300
 

bankb

Medlem
De senaste åren var den schemalagd med en 777-300, det är först i år som den är schemalagd med en 777-200
Hoppas inte för mycket på att de skall ändra till en 777-300

Dom har väl flyttat kärran som flög ARN-HKT tidigare år :)

Jaja, hoppet är det sista som överger en. Så jag håller tummarna :)
 

011430121

Medlem
Dom har väl flyttat kärran som flög ARN-HKT tidigare år :)

Jaja, hoppet är det sista som överger en. Så jag håller tummarna :)
Det har varit både CPH-HKT TG953 och ARN-HKT TG963 och dessa maskiner var oftast för att inte säga alltid 777-300, flög olika dagar ARN torsdagar och lördag, CPH söndag och ytterligare en dag som jag inte minns.
 

SimonXYZ

Medlem
TG960 equipment change till A350-900 för mig. Mer än 2 veckors förvarning är inte illa. Mycket kan så klart hända till dess...
Då är utresan med TG961 också ändrad till A350. Gött! Jag har fått ny sittplats tilldelad (precis den jag hade valt själv). De har dock inte skickat ut något mail eller sms om ändringen än.
 

SimonXYZ

Medlem
Det är då A350 från och med 27 november som gäller just nu:

Screenshot 2019-11-21 at 14.47.54.png
 

011430121

Medlem
Ändring från 777-300 till A350 känns ganska typiskt för flyget i Sverige det senaste året, ändringen reducerar kapaciteten med knappt 10% på TG960/961.
Nu är det väl mest inrikestrafiken som tappar runt 10% mot 2018, vill minnas att utrikes ligger på en nedgång på ca. 3%.
 

bankb

Medlem
Ändring från 777-300 till A350 känns ganska typiskt för flyget i Sverige det senaste året, ändringen reducerar kapaciteten med knappt 10% på TG960/961.
Nu är det väl mest inrikestrafiken som tappar runt 10% mot 2018, vill minnas att utrikes ligger på en nedgång på ca. 3%.

Ändå skönt med lite lyft i flygplansmodell, har iofs alltid gillat 777:an, men håller nog 350 snäppet högre när det är samma inredning :)
 
Toppen