Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

Mr.cake

Medlem
Nu ska vi se...
Det var flera orsaker, men den ena av dom två största anledningarna var följande:

Jag bor oftast 7 nätter i sträck.
På Nordic Choice innebar det att jag fick 7 x 125:- i restaurang-vouchers. På nåder kunde jag vid enstaka tillfällen få använda 2 vouchers samtidigt, men allt som oftast fick jag bara nyttja en åt gången.
Det var ok så länge jag kunde äta lunch på hotellet, men när inte det gick var jag utlämnad till hotellets a'la carte vilken ofta var ganska dyr.
Här blev jag rätt sugen på Scandics lösning där man för det första får 150:-/voucher, men också möjlighet att använda fler checkar vid samma tillfälle.
Vet inte hur många vouchers som har brunnit inne på den usla flexibiliteten NC:s regler medger.
På Scandic har jag kunnat äta ganska fritt (och gratis) för runt 2.100:-/månad.
Bra värde sett på årsbasis.

Den andra anledningen är att Nordic Choice generellt sett är usla på att leverera sina medlemsförmåner utan att man behöver påpeka vad man har rätt till.
Vet inte hur många gånger jag antingen fick upplysa om att skjorttvätt skulle vara gratis, att jag faktiskt ville ha en vattenflaska varje dag - som dom utlovar, att jag borde kunna bli uppgraderad till rum med espressomaskin eftersom dessa fanns lediga osv.
Fruktansvärt irriterande i längden.

Med tanke på tiden jag lägger på hotell varje år vill jag att det ska vara smidigt. Jag vill känna mig välkommen. Jag vill känna mig hemma.
Så är det ofta inte.

Som alltid finns även här undantag.

Hotell 11 i Göteborg är grymt bra.
Även Clarion på Arlanda har varit snälla mot mig ;)

Det och att Red Level lät spännande gjorde att jag lämnade NC.

Vad jag saknar är gymmet på Clarion Hotel Sign, Stockholm och en av receptionisterna på Hotel C i Stockholm (samt hotellets närhet till Arlanda Express).

Provat Elite? 175kr i voucher för högsta nivån och de kan sparas t.ex till sista dagen. Man får rätt mycket mat för pengarna under en längre vistelse :)
 
Provat Elite? 175kr i voucher för högsta nivån och de kan sparas t.ex till sista dagen. Man får rätt mycket mat för pengarna under en längre vistelse :)
Jag har lyckats få status-match till Guld där. Tyckte tidigare att det var generöst, men lite för långt ifrån Scandics Red Level för att byta, men nu tror jag definitivt att jag ska ge dom en chans.
 

Meazza

Medlem
Jag inser att jag kanske verkar gnällig.

Saken är den att jag hör till dom som verkligen uppskattar dom där små sakerna som skiljer den sporadiska kunden från stam-diton.
Jag har absolut råd att köpa mitt eget vatten, men om hotellet kommunicerar:
- Bo 60 nätter hos oss så får du en flaska vatten/läsk per natt.
...så vill jag att dom lever upp till det som lovar.

Jag får en känsla av att många hotell hoppas att man som kund inte ska ha koll på sina förmåner, alternativt att man inte ska orka gnälla om det.
Det - framför glädjen att få visa sina stammisar att dom uppskattar ens lojalitet - sabbar liksom hela upplägget.
Tack för infon. Bor själv nästan uteslutande på Choice och jag håller med dig i allt du skriver.

De har många bra hotell men det lilla extra saknas nästan alltid. Restaurangcheckarna är definitivt ett sånt exempel - vill man så går det alldeles utmärkt att skapa regler till gästens fördel. Nu är det alltid massa förbehåll och dessutom vitt skilda regler mellan olika hotell.

Kundtjänst (via mail) är ofta en smärre katastrof, där de sällan eller aldrig lyckas ge några klara besked. Kompensation när det skiter sig verkar inte existera över huvud taget i deras värld.

Jag är på väg att förnya mitt Platinum och har dessutom snart LTG och det känns lite jobbigt att behöva "börja om" hos en annan kedja. Men tanken slår mig ibland.
 
Tack för infon. Bor själv nästan uteslutande på Choice och jag håller med dig i allt du skriver.

De har många bra hotell men det lilla extra saknas nästan alltid. Restaurangcheckarna är definitivt ett sånt exempel - vill man så går det alldeles utmärkt att skapa regler till gästens fördel. Nu är det alltid massa förbehåll och dessutom vitt skilda regler mellan olika hotell.

Kundtjänst (via mail) är ofta en smärre katastrof, där de sällan eller aldrig lyckas ge några klara besked. Kompensation när det skiter sig verkar inte existera över huvud taget i deras värld.

Jag är på väg att förnya mitt Platinum och har dessutom snart LTG och det känns lite jobbigt att behöva "börja om" hos en annan kedja. Men tanken slår mig ibland.
Ledsen att gå totalt off topic i tråden, men jag vill bara upplysa om att iaf Elite erbjuder status match. Likaså Best Western.
Scandic erbjuder fast track (även om jag inte längre kan rekommendera Scandic)
Skadar ju heller aldrig att fråga på annat håll - om du skulle vilja byta.
 

Meazza

Medlem
Ledsen att gå totalt off topic i tråden, men jag vill bara upplysa om att iaf Elite erbjuder status match. Likaså Best Western.
Scandic erbjuder fast track (även om jag inte längre kan rekommendera Scandic)
Skadar ju heller aldrig att fråga på annat håll - om du skulle vilja byta.
Tack för tips. Men jag bytte från Elite en gång i tiden då jag tyckte att hotellen var för få.

Jag tar det i beaktande i alla fall. :)
 

Patrik

Medlem
Sådärja, då har man kvalificerat för platinum, får se om man får några uppgraderingar nudå. Har fått några som guld, men tror bara det hände en enda gång utan att jag bad om det. På platinum ska det ju vara "garanterad uppgradering", men antar att det fungerar lika dåligt, d.v.s. att det inte är något de proaktivt ordnar?

Hur fungerar skjorttvätt? Kommer skjortan tillbaka under natten/tidig morgon, jag bor en natt i stöten, så kan ju inte nyttja denna om det tar får lång tid att få tillbaka skjortan.
 

DanielKif

Medlem
Sådärja, då har man kvalificerat för platinum, får se om man får några uppgraderingar nudå. Har fått några som guld, men tror bara det hände en enda gång utan att jag bad om det. På platinum ska det ju vara "garanterad uppgradering", men antar att det fungerar lika dåligt, d.v.s. att det inte är något de proaktivt ordnar?

Hur fungerar skjorttvätt? Kommer skjortan tillbaka under natten/tidig morgon, jag bor en natt i stöten, så kan ju inte nyttja denna om det tar får lång tid att få tillbaka skjortan.
Du behöver bo där fler än en natt för att nyttja tvätttjänsten. Hotellen har inte skjorttvätt inhouse.
 

bbkrs2

Ny medlem
Må innrømme at jeg hadde et ørlite håp om at det skulle dukke opp et hemmelig supernivå når man passerer 100 netter, men den gang ei..... :(

Noen andre her som har over 100 netter?
 

Attachments

  • 52A1267C-5EB4-4B9F-9CF1-18CD8C5E39AA.jpeg
    52A1267C-5EB4-4B9F-9CF1-18CD8C5E39AA.jpeg
    48,7 KB · Visningar: 352
Toppen