Senaste nytt

Chicago eller San Francisco för transfer?

SFO alla dagar i veckan. Ta en natt vid SFO, bo vid flygplatsen brukar vara ok pris och enkelt att åka in till stan om man känner för det.

Chicago är ingen höjdare vid flygplatsen och en längre tripp in till stan. Risk för dåligt väder också som folk redan påtalat.
Nått favorithotell som herr Palmen rekommenderar vid SFO? Är Accor Gold och HHG.
 

Senator

Moderator
Polarisloungen i Chicago stänger klockan 21 vilket ju inte passar så bra med en midnattsavgång.

Tillägga att restaurangen stänger redan 19.00 eller 19.30 så efter det är det ”bara” buffé.

Gällande SFO så är det i rent allmänt rätt dyrt med hotell. Hilton SFO Airport har jag bott ganska mycket på senare åren. Fördel: bra vyer av flygfältet och landningar. Nackdel: rätt trött hotell och dyrt.

Det finns andra Hilton-brands nära som jag inte har testat. Men om frågan är ett par timmars sömn duger det. Har inte kollat tidtabellen i detalj men jag hade själv tagit B.A.R.T in till stan och gjort nåt roligt där istället.
 

Carl

Medlem
Eftersom du åker på separata biljetter så tycker jag du skall stanna i San Francisco några dagar om du har möjlighet till det. En riktigt trevlig stad.
Jag med många ser fram emot en reserapport
 
  • Gilla
Reactions: fcx

palmen

Moderator
Nått favorithotell som herr Palmen rekommenderar vid SFO? Är Accor Gold och HHG.
Holiday Inn Express South, brukar få rum för 130$ natten och går ofta att välja något av de största rummen till samma pris.
Kan vara bra att titta upp hotellpriser i förväg, stor mässa i San Francisco och flygplatshotellen kan lätt starta på 350$ och då spelar det mindre roll om du fått en billig biljett dit när hotellet är dubbelt så dyrt.

Holmewood Suites och Double tree North (ligger bredvid varandra) brukar också ha bra priser och det är närmre till stan om du ska dit. Finns en del kul runt Bernal Heights om man vill äta bland locals.
 
Eftersom du åker på separata biljetter så tycker jag du skall stanna i San Francisco några dagar om du har möjlighet till det. En riktigt trevlig stad.
Jag med många ser fram emot en reserapport
Jo om dollarn hade kostat typ 6 kr, som den gjorde när jag var i SFO senast 2013

Är ett stort fan av vindistrikten Napa/Sonoma/Russian valley så...
 

Alf

Medlem
San Fransisco tycker jag alltid man skall ta sig tid att stanna i, lägga en eller två dagar där. Det är en de trevligaste städerna i USA och det finns mycket att se och göra.

Sedan tar du EVA Air från SFO eftersom det är avgång mitt på dagen. Jag utgår från att du åker business eller First (vet inte om EVA Air har först) eftersom du vill ha lång tid ombord. Att ha avresan mitt i natten tycker jag är helt värdelöst om man tänker njuta av god mat och service på flygplanet. Då är det inte så smart att sitta i en bra lounge och äta sej mätt.

Jag åkte själv häromdagen från SIN mitt i natten och det var ingen höjdare.
 
Lyckats boka (min första) jorden runt resa i påsk 2020 nu för 49 500 EB plus ca 16000 kr. Mycket nöjd trots flera ben i economy...

LPI-AMS-SFO med KLM econony för 4000 kr
SFO-TPE-KUL med EVA Air i business för 49500 EB (enkel, 2-4-1).
KUL-SIN med Malysian för 400 kr
SIN-HAN-CDG med Vietnam Airlines i Business (A350) för ca 10000 kr men ger sköna XP till FlyingBlue
CDG-ARN SAS Go för 700 kr
 
Toppen