Senaste nytt

Två complaints på 2 år = stängt Hilton konto ?!

MTheC

Medlem
Läste densamma och lät helt vansinnigt. Man undrar dock om det är något som inte framkommit. Jag har själv klagat fler ggr än så hos Hilton (för saker som varit befogade att klaga på) och till och med fått 2 "be my guest certificates" under samma år.
 

Robert flysas

Moderator
Läste densamma och lät helt vansinnigt. Man undrar dock om det är något som inte framkommit. Jag har själv klagat fler ggr än så hos Hilton (för saker som varit befogade att klaga på) och till och med fått 2 "be my guest certificates" under samma år.

Tänker lika, man vet inte vad hen eventuellt har gjort. I detta läge när så många undrar hoppas jag Hilton gör någon typ av statement. Inte bra reklam direkt...
 

Tonton

Medlem
Skrev om detta på ett annat forum igår.

Det handlar till stor del om din kompensationsnivå etc vs hur mycket du spenderar.

Gissningsvis, nu killgissar jag, är detta en person med högstatus genom kreditkort etc och använder poäng för sina vistelser. Då blir kompensationsnivåerna väldigt höga gentemot hur mycket pengar han spenderar hos Hilton.

Här är ett annat fall där just detta skedde: Compensation Clinic Disaster: How To Get Your Account(s) Closed – Case: Hilton Honors | LoyaltyLobby

Jag själv har dragit in väldigt mycket komp sedan 2016. Samtidig har jag dock säkert 200+ revenuenätter. Det spelar en stor roll i om de tycker det är värt att behålla kunden eller inte.
 

Robert flysas

Moderator
Skrev om detta på ett annat forum igår.

Det handlar till stor del om din kompensationsnivå etc vs hur mycket du spenderar.

Gissningsvis, nu killgissar jag, är detta en person med högstatus genom kreditkort etc och använder poäng för sina vistelser. Då blir kompensationsnivåerna väldigt höga gentemot hur mycket pengar han spenderar hos Hilton.

Här är ett annat fall där just detta skedde: Compensation Clinic Disaster: How To Get Your Account(s) Closed – Case: Hilton Honors | LoyaltyLobby

Jag själv har dragit in väldigt mycket komp sedan 2016. Samtidig har jag dock säkert 200+ revenuenätter. Det spelar en stor roll i om de tycker det är värt att behålla kunden eller inte.

Absolut, det är en mycket möjlig orsak. Jag har gjort 2 complaints under 3 år och då blev jag mycket väl behandlad av både hotellet och Hilton. När jag/vi åker på tur ut i världen blir det oftast Hilton, så då ser de hur många bokningar och nätter man har genomfört mot antalet complaints. Så det är mycket troligt att det är så @Tonton
 

Jönsson

Medlem
En sak som jag har noterat är att när man fyller i feedback-formuläret som man får i mailen efter en vistelse, så hanterar customer service alla åsikter som kritik, även om så inte var avsikten. Vill oftast bara påpeka saker som kan förbättras eftersom jag vill komma tillbaka till hotellet, men får alltid svar där man ber om ursäkt. Blir lite fånigt ibland när det ber om ursäkt för att inte ha nått upp till mina krav, efter att jag först givit positiv feedback och i slutklämmen bara nämner att städet ibland glömmer att kolla under sängen eller att duschmunstycket kan behöva ses över. De verkar livrädda för att man ska klaga. Kanske inte så konstigt i och för sig, när man läser hur en del ideligen kräver kompensation för struntsaker.
 

MTheC

Medlem
Jag får kanske vara försiktig med klagandet på Hilton framöver. Brukade göra rejält med revenuenätter på Hilton men efter byte av jobb så har jag de senaste 12 månaderna bara använt poäng...
 
Toppen