Senaste nytt

Qatar Airways öppnar First Class Lounge Al Safwa för sina Platinum medlemmar

Canadien

Medlem

QR A319

Medlem

Hissen

Medlem
Flyger till Doha från Phuket om några veckor med Qatar i bokningsklass D Business Class Comfort. Är erbjuden att köpa till inträde till Al Sawfa loungen för 1346 riksdaler. I texten nedanför erbjudandet står det att det är ”Complimentary lounge access” till Al Safwa loungen om man bokat i Business Class Elite, Comfort
och ”eligible Privilege Club members”. Dvs bokningsklass C och D.
Är medlem på lägsta nivån tror jag. Efter en ändring från Qatars sida har jag 8 timmar att slå ihjäl mitt i natten. Onyx airside hotel skulle ha 3500:- för en ”övernattning”.

Någon som vet vad som gäller?

Edit: Skall såklart vidare mot Arlanda.
 

Hachans

Medlem
Flyger till Doha från Phuket om några veckor med Qatar i bokningsklass D Business Class Comfort. Är erbjuden att köpa till inträde till Al Sawfa loungen för 1346 riksdaler. I texten nedanför erbjudandet står det att det är ”Complimentary lounge access” till Al Safwa loungen om man bokat i Business Class Elite, Comfort
och ”eligible Privilege Club members”. Dvs bokningsklass C och D.
Är medlem på lägsta nivån tror jag. Efter en ändring från Qatars sida har jag 8 timmar att slå ihjäl mitt i natten. Onyx airside hotel skulle ha 3500:- för en ”övernattning”.

Någon som vet vad som gäller?

Edit: Skall såklart vidare mot Arlanda.

Nej, du har inte åtkomst med business class biljett och lägsta nivån. Du måste köpa dig in.

Observera att det finns typ 15 rum och tillgången är begränsad. Så förvänta dig inte ett rum utan bli glatt överraskad om det finns ett.
 

LarsCph

Medlem
Jeg skal endelig til Manila igen - min sidste rejse før Covid satte stop for rejser var i Februar 2020 til Manila så det er lidt særligt at rejse derud igen. Jeg rejser med Qatar Airwyas - og har 8 timers layover i Doha på udrejsen. Jeg rejser på business class (booking class I) og er Privilege Club Gold. Er det stadig muligt at købe adgang til Al Safwa, er der nogen som ved? Med så lang layover tænker jeg det er prisen værd i forhold til Al Mourjan lounge som plejer at være ganske crowded.
 

Per N

Medlem
Jeg skal endelig til Manila igen - min sidste rejse før Covid satte stop for rejser var i Februar 2020 til Manila så det er lidt særligt at rejse derud igen. Jeg rejser med Qatar Airwyas - og har 8 timers layover i Doha på udrejsen. Jeg rejser på business class (booking class I) og er Privilege Club Gold. Er det stadig muligt at købe adgang til Al Safwa, er der nogen som ved? Med så lang layover tænker jeg det er prisen værd i forhold til Al Mourjan lounge som plejer at være ganske crowded.
Vi uppgraderade senast i maj, då gick det bra. Jag har för mig man kan gå in på "manage my booking" och betala i förväg så blir det billigare
 

henrik l

Medlem
Jeg skal endelig til Manila igen - min sidste rejse før Covid satte stop for rejser var i Februar 2020 til Manila så det er lidt særligt at rejse derud igen. Jeg rejser med Qatar Airwyas - og har 8 timers layover i Doha på udrejsen. Jeg rejser på business class (booking class I) og er Privilege Club Gold. Er det stadig muligt at købe adgang til Al Safwa, er der nogen som ved? Med så lang layover tænker jeg det er prisen værd i forhold til Al Mourjan lounge som plejer at være ganske crowded.
Jag flög i veckan OSL-DOH-BKK, jag har för mig att det dök upp att man kunde köpa in sig i Al Safwa i samband med incheckningen på nätet.
 

LarsCph

Medlem
Tak for svar - jeg kan ikke købe Al Safwa adgang via "manage my booking" - men det lyder godt at de stadig tilbyder det.

Hvordan er det med Covid-relaterede restriktioner på Qatar Airways og i Doha Airport? Der står stadig "Qatar Airways requires passengers to wear a face mask throughout their flight." på Qatar Airways website - er det faktisk sådan og håndhæves det stadig?
 
Tak for svar - jeg kan ikke købe Al Safwa adgang via "manage my booking" - men det lyder godt at de stadig tilbyder det.

Hvordan er det med Covid-relaterede restriktioner på Qatar Airways og i Doha Airport? Der står stadig "Qatar Airways requires passengers to wear a face mask throughout their flight." på Qatar Airways website - er det faktisk sådan og håndhæves det stadig?
Jag flög Qatar Airways över Doha för två veckor sedan i ekonomi. Absolut majoritet hade mask på sig. Familjen bredvid mig vägrade och blev tillsagda av kabinpersonal någon gång i timmen men vägrade konsekvent i de åtta timmar vi satt bredvid varandra.

Ingen mask på flygplats eller lounge.

Minns det mest för jag störde mig på deras arrogans. Jag gillar inte heller att bära mask, men inte ignorerar jag en uppmaning av kabinpersonal på det viset.
 
Toppen