Senaste nytt

Bli Spire på IHG direkt

Nu är vi väldigt off topic här men som svar på detta hämtade jag ut mina första hyror tills andra kampanjen kom. Då ringde Avis mig och undrade om jag verkligen ville ha bilen då de var kort om bilar, efter det hämtade jag inte ut bilar mer än när jag behövde och det var för att mitt Avis kontor bad mig göra så. Ser inga som helst problem med det. Jag var beredd på att hämta alla hyror men de föredrog att jag inte gjorde det så det blev en bra lösning för båda parter.
Jag trodde att avis hade i sina kontrakt att man måste hämta ut bilen, annars är det en no show men jag kan ju ha fel. Sen om man fifflar ihop med lokalkontoret så kan man kanske slippa det.

Oavsett vad, trots att jag har bett om det många gånger så har inte någon kunnat visa var det står någonstans att man inte får säga upp sitt AMEX och sen teckna nytt ett halvår senare. Kan man då dra slutsatsen att det inte finns någon sådan regel utan det bara är tyckande?
 

Canadien

Medlem
Kanske såhär; Amex är anledningen att Eurobonus är så attraktivt, därför bör man vårda den födkroken. Alla andra kampanjer med reflexvästar, Avis eller DN är sidoaktivitetet som kommer och går. Men det är givetvis helt enligt Amex regler att säga upp sitt kort när man vill, och bli värvad till ett nytt efter 6 månader utan Amex eller vad det står i reglerna, men jag anser personligen att det kan man hålla på med hos sidoaktiviteterna, huvudkontributören till mima bonusresor - Amex - joddlar jag inte med på samma vis.
Mina 3 öre.
 

NotRyan

Medlem
Oavsett vad, trots att jag har bett om det många gånger så har inte någon kunnat visa var det står någonstans att man inte får säga upp sitt AMEX och sen teckna nytt ett halvår senare. Kan man då dra slutsatsen att det inte finns någon sådan regel utan det bara är tyckande?
Nog får man göra så, men Amex får också neka en kortansökan...
 
Toppen