Hej.
Bokade in min sambo på en flight med Norwegian Arn-Cph
Kl 7 på morgonen samma dag som avgång kommer ett sms om att den flight hon var bokad på (avgång 1715) hade blivit cancellerad pga tekniska problem. Lyckades boka om till en flight som hade avgångstid 1850 samma dag. Denna blev försenad och kom iväg först kl 2030. Blir lite osäker på vad som gäller här. Bör jag kräva kompensation för både den inställda resan och förseningen på ombokningen?
Hittar inte heller någonstans på norwegians hemsida där jag kan registrera mitt claim, behöver jag använda konsument Europas formulär istället och maila in? https://www.konsumenteuropa.se/globalassets/reklamationsblanketterna/eu_complaint_form_sv.pdf
Bokade in min sambo på en flight med Norwegian Arn-Cph
Kl 7 på morgonen samma dag som avgång kommer ett sms om att den flight hon var bokad på (avgång 1715) hade blivit cancellerad pga tekniska problem. Lyckades boka om till en flight som hade avgångstid 1850 samma dag. Denna blev försenad och kom iväg först kl 2030. Blir lite osäker på vad som gäller här. Bör jag kräva kompensation för både den inställda resan och förseningen på ombokningen?
Hittar inte heller någonstans på norwegians hemsida där jag kan registrera mitt claim, behöver jag använda konsument Europas formulär istället och maila in? https://www.konsumenteuropa.se/globalassets/reklamationsblanketterna/eu_complaint_form_sv.pdf