Senaste nytt

Var ska man bo i Kuala Lumpur?

AABack2ARN

Medlem
Det är för övrigt väldigt lätt att ta sig mellan de olika områden med hjälp av monorailen eller tunnelbanan. Och exempelvis Renessaince ligger på gångavstånd från Bukit Bintang.
 

micsjo

Medlem
Nu frågade du inte efter mattips. Men ifall du gillar biryani, så rekommendar jag dig att gå till Legend's Claypot Briyani House i Brickfields (Little India). Brukar käka lamm-biryani där minst en gång varje gång jag är i K.L.

Fortsatt lite OT men på matspåret.

Legendariskt ställe men ute i PJ så ta taxi: Fatty crab Fatty Crab Restaurant - Legendary Seafood Restaurant in Petaling Jaya

Inne i Petronas Towers finns en liten mall, översta våningen/våningarna(?) är "finrestauranger". Bra men lite dyra men om man ska köra vita dukar och bestick är de fina. Kan funka om man lite snabbt behöver en "business dinner" utan att ha planerat.

Men bakom Petronas Towers händer det grejor! På parkeringen bakom dukas det ut plastmöbler på en kinesisk restaurang på kvällarna. Billigt (men dyrt för att vara på gatan) men riktigt bra mat. Ett av få ställen jag varit på där du t ex kan få beggars chicken utan att förbeställa.

Sedan lägger du fram den lite större plånboken och kör (stor) söndagsbrunch på Ritz-Carlton. Champagne, ostron...hela baletten men det kostar så klart. Stor sannolikhet att du måste boka bord. Men ruskigt hög kvalitet på både mat och service. Sunday Roast, The Library, Brunch, The Ritz-Carlton, KL - The Yum List
 

ludde

Medlem
Men bakom Petronas Towers händer det grejor! På parkeringen bakom dukas det ut plastmöbler på en kinesisk restaurang på kvällarna. Billigt (men dyrt för att vara på gatan) men riktigt bra mat. Ett av få ställen jag varit på där du t ex kan få beggars chicken utan att förbeställa.

Var exakt ligger den?
 

Kimmen00

Medlem
Vi bodde på Hilton Sentral. Grym club lounge med free Flow skumpa, mat etc på kvällarna. Bra pool med rutschkana etc samt suverän frulle. Uber gick snabbt till smeten.

Ska dit i sommar och sitter o funderar var om man ska ta samma eller ngt annat, krav är executive lounge samt att ungarna får vara där (en del verkar ha 12 år gräns i loungen) och en bra pool. Samt läget då..
 

jerixon

Medlem
Skulle säga att Le Meriden bredvid är jävligt bra alternariv. Även det i Putrayja som jag tycker är ännu bättre.
De två absolut bästa lounger jag besökt dessutom.
 
Toppen