Senaste nytt

Snabbaste vägen till Guld/Platinum Le Club Accor

Kommer sakna 9 nätter till Platinum när året är slut räknade jag ut nu...värt att satsa på det?

Jag är ju väldigt nöjd med min platinum status. Reser man i Asien så tycker jag att man verkligen får valuta för det. Alltid uppgraderad, alltid loungetillgång, alltid recognition och välkomstpresent. I Europa är det inte riktigt lika bra.

Att bo 9 nätter på Accor, enbart för att få status, är kanske inte helt försvarbart, men samtidigt så tror jag att värdet av ett antal uppgraderingar, med loungetillgång, på Novotel, Sofitel, Pullman etc. i Asien, med marginal kommer att vara högre än totalkostnaden för 9 nätter på ett billigare Ibis hotell.

Med andra ord, om du bor de 9 nätterna på Ibis så tror jag att du kan räkna hem det rent ekonomiskt om du som platinum medlem bor på de lite bättre hotellen i Asien.

Edit: Såg att det skrivits ytterligare i tråden medan jag med klumpiga fingrar skrev på min mobil. Kanske min input var onödig nu, men ändå.
 
Jag är ju väldigt nöjd med min platinum status. Reser man i Asien så tycker jag att man verkligen får valuta för det. Alltid uppgraderad, alltid loungetillgång, alltid recognition och välkomstpresent. I Europa är det inte riktigt lika bra.

Att bo 9 nätter på Accor, enbart för att få status, är kanske inte helt försvarbart, men samtidigt så tror jag att värdet av ett antal uppgraderingar, med loungetillgång, på Novotel, Sofitel, Pullman etc. i Asien, med marginal kommer att vara högre än totalkostnaden för 9 nätter på ett billigare Ibis hotell.

Med andra ord, om du bor de 9 nätterna på Ibis så tror jag att du kan räkna hem det rent ekonomiskt om du som platinum medlem bor på de lite bättre hotellen i Asien.

Edit: Såg att det skrivits ytterligare i tråden medan jag med klumpiga fingrar skrev på min mobil. Kanske min input var onödig nu, men ändå.
Inte onödig, det är nog inte bara jag som funderar på detta här.

9 nätter skulle inte vara så svårt att få ihop. Bor numera alltid hos Björn på Ibis styles Odenplan när jag är i Sthlm, vilket blir 2-3 nätter/månad.

Men reser inte i Asien alls.
 
Inte onödig, det är nog inte bara jag som funderar på detta här.

9 nätter skulle inte vara så svårt att få ihop. Bor numera alltid hos Björn på Ibis styles Odenplan när jag är i Sthlm, vilket blir 2-3 nätter/månad.

Men reser inte i Asien alls.

Bor också alltid på Ibis styles Odenplan när jag är i Stockholm, vilket dock inte sker särskilt ofta. Kanske 4-5 nätter om året.
 

MTheC

Medlem
Inte onödig, det är nog inte bara jag som funderar på detta här.

9 nätter skulle inte vara så svårt att få ihop. Bor numera alltid hos Björn på Ibis styles Odenplan när jag är i Sthlm, vilket blir 2-3 nätter/månad.

Men reser inte i Asien alls.
Var bor du mest? Som @ResenärenLars redan nämnt så får man bättre behandling i Asien. Man får både bra uppgradering och alltid gratis frukost i Asien men i Europa är det både sämre faktiska förmåner och även ofta med de icke garanterade förmånerna som uppgradering.
 
Var bor du mest? Som @ResenärenLars redan nämnt så får man bättre behandling i Asien. Man får både bra uppgradering och alltid gratis frukost i Asien men i Europa är det både sämre faktiska förmåner och även ofta med de icke garanterade förmånerna som uppgradering.
Ibis (röda) i Europa och Sydamerika.

Lite OT men jag älskar Ibis. Ofta billigast och man får precis bara det man behöver (säng, dusch, AC och mörkläggning). Inget tjafs om förmåner som på Hilton.
 
Var inne på Accor och drömde lite kollade samtidigt mitt konto. Har inte uppmärksammat Accor´s sätt att hjälpa till med att upprätthålla statusen tidigare. Hade fått in 3500 poäng/15 nätter, nu ser det väldigt possitivt ut att bli platinum under året.
upload_2020-4-19_11-20-37.png
 

MTheC

Medlem
Var inne på Accor och drömde lite kollade samtidigt mitt konto. Har inte uppmärksammat Accor´s sätt att hjälpa till med att upprätthålla statusen tidigare. Hade fått in 3500 poäng/15 nätter, nu ser det väldigt possitivt ut att bli platinum under året.
Visa bifogad bild 108326
De har varit lite sena att agera men är också nöjd med hur de löst det, har som Platinum fått 7000 poäng / 30 nätter så är nästan återkvalificerad redan nu - når ev Diamond om detta löser sig så man kan börja resa under tidig höst.
 

Glenn E

Medlem
Jag bodde första natten på ett Accor hotell 5 mars vid flygplatsen i Taipei. Sedan 14 nätter på Mercure i Shanghai. Jag köpte Accor Plus och blev silver medlem. Sedan 8 nätter på Pullman. Sedan 7 nätter på Mercure. 7e april kom det in 5 extranätter för jag var silver. Nu är jag guld medlem. Så 13 nätter på Pullman på Corporate rate. Igår Hilton och nu 12 nätter till på Pullman. Den första maj ska jag bli Platinum. Sedan Hilton och så funderar jag på Fairmont en natt på Clubnivån som man måste betala för. Rätt dyrt men bara en natt. Kanske man kan få en svit då som Guld/Platinum uppgradering. I början av Augusti bör jag nå Diamant. Snart är 2 hundmånader avklarade. Förresten ska poolen öppnas här på Pullman Shanghai South imorgon har de sagt. Saker börjar normalisera sig steg för steg i Shanghai. Man kan ju inte åka hem bara för då kommer man inte in igen och när man kommer in riskerar man att bli inlåst på något dåligt hotell rum i två veckor så jag slutar nog här i september om det inte förändrats tills dess.
 
Toppen