Senaste nytt

Turkish Airlines och Istanbul lounge

Åker för ovanlighetens skull Turkish via Istanbul och tänkte besöka loungen men se den höll på atr stängas(!?) 06:30 på morgonen och jag blev hänvisad till IGA istället. Ställde mig inte i den kön (se bild), då kan jag hellre vänta vid gaten. Inte funkar fri wifi heller, det kommer inget SMS. Hade en skvätt data kvar på företagsroaming ändå men... brukar det vara såhär på Istanbuls flygplats? Då undviker jag nog den framöver...
17640225987add74571f301a62afee2c.jpg
 
Det var elproblem i Miles and morse loungen så den var stängd.
Business loungen var öppen som vanligt dock stod det som du säger nån idiot nedanför och hänvisade till IGA tills det kom en tjej och ordnade till det hela då killen var ute och cyklade.
På vanligt trevligt turkisk maner utan nån form av ursäkt eller liknande dock..
 
Jahaja, nu kom SMSet för fri internet fram, fast nu är jag ju hemma sen många timmar...

Turkish hub ISL imponerade inte den här gången. Hade jag bara otur? Är det en flygplats ni gärna väljer för en star alliance transfer?
 

Sir Lemon

Medlem
Jahaja, nu kom SMSet för fri internet fram, fast nu är jag ju hemma sen många timmar...

Turkish hub ISL imponerade inte den här gången. Hade jag bara otur? Är det en flygplats ni gärna väljer för en star alliance transfer?
Istanbuls Turkish Star Alliance-lounge är den bästa jag hittills upplevt. 10-tal matstationer, vandrande massörer, mkt utrymme och riktigt gott käk och bra "fika". Bara att beklaga din upplevelse. :(
 

MrRob

Medlem
Vi är planerade att ha en 18 timmars layover i Istanbul och landar 18.35. Kommer man in i business class-loungen på kvällen eller måste man vänta tills morgonen efter för att ha tillträde?

Jag hittar inte mycket info på Turkish Airlines hemsida men den generella policy som finns på *A hemsida får mig att gissa att svaret är nej eftersom vi flyger efter 05.00 dagen efter.
 

Sir Lemon

Medlem
Vi är planerade att ha en 18 timmars layover i Istanbul och landar 18.35. Kommer man in i business class-loungen på kvällen eller måste man vänta tills morgonen efter för att ha tillträde?

Jag hittar inte mycket info på Turkish Airlines hemsida men den generella policy som finns på *A hemsida får mig att gissa att svaret är nej eftersom vi flyger efter 05.00 dagen efter.
Vi var en gång försenade och kom iväg först dagen därpå. Då erbjöds vi lounge både efter ankomst och inför avgång dagen därpå, men det kan ju ha varit en snygg gest.
 

Rickard_O

Medlem
Vi är planerade att ha en 18 timmars layover i Istanbul och landar 18.35. Kommer man in i business class-loungen på kvällen eller måste man vänta tills morgonen efter för att ha tillträde?

Jag hittar inte mycket info på Turkish Airlines hemsida men den generella policy som finns på *A hemsida får mig att gissa att svaret är nej eftersom vi flyger efter 05.00 dagen efter.
Turkish tillhandahåller väl gratis hotell om man har en lång layover?
Lite skönare att spendera 18h där än i en lounge!
 
Toppen