Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Robert flysas

Moderator
Just nu - Problem med insättning med kort!

Sadly, there are some issues we face in locating an internal error, which is negatively affecting your in-app experience.

We apologise for any trouble that this may have caused you, and we appreciate your understanding as we continue to solve the problem.
 

mha321

Medlem
Fast att ha flera tusen euros i kontot på en bank man inte ens fysiskt kan besöka här i Sverige känns väl sådär. Bara att göra transfers i jämna intervaller, inte så att man ska ha hela sparkontot där precis.
Transfers till revolut gör man ju i första hand när det är kampanj på nogot svenskt mastercard, typiskt sas eb. Och då är man ju begränsad av hur nycket man kan sätta in...
 

Bankiren

Medlem
Är det någon av er som har erfarenhet av att föra över SEK från Revolut till Handelsbanken/Nordea? Är det några avgifter hos mottagarbanken?
 

mha321

Medlem
Är det någon av er som har erfarenhet av att föra över SEK från Revolut till Handelsbanken/Nordea? Är det några avgifter hos mottagarbanken?
Jag har gjort betalning till bekant i handelsbanken (och även Swedbank och seb, men inte Nordea), och det har inte varit någon avgift. Då har jag gjort överföringen i sek från revolut och mottagaren har haft ett vanligt svenskt konto i sek.
 

Bankiren

Medlem
Jag har gjort betalning till bekant i handelsbanken (och även Swedbank och seb, men inte Nordea), och det har inte varit någon avgift. Då har jag gjort överföringen i sek från revolut och mottagaren har haft ett vanligt svenskt konto i sek.

Härligt! Tack för svaret. :)

Jag får in min lön i DKK, så jag har börjat fundera på att sätta in lönen på Revolut först och sen slussa över pengarna till ett svenskt konto (först växlat till SEK i Revolut).
 

ekf

Medlem
Jag får in min lön i DKK, så jag har börjat fundera på att sätta in lönen på Revolut först och sen slussa över pengarna till ett svenskt konto (först växlat till SEK i Revolut).
Var beredd på att de ganska snabbt kommer att låsa ditt Revolutkonto och begära in ”bevis” på att det är vita pengar...
 
Toppen