Senaste nytt

Vilket hotell skulle ni välja i Hong-Kong?

Agö

Medlem
Och svaret blev Mandarin Oriental efter mycket grundlig research. Blir kul att jämföra.
MO i Hong Kong var förträffligt på flera punkter. Körde Meet & Greet på HKIA följt av limousinservice till hotellet. Givetvis eskorterad från bilen för incheckning i rummet - sömlöst. Rummet i sig, ett s.k. Harbour View Room, var mycket bra, i synnerhet badrummet. Det skulle dock må bra av en gnutta modernisering i möblemanget och kanske en allmän update i de tekniska detaljerna (särskilt i jämförelse med the Peninsula) - det var ingen wow-känsla. Utsikten enligt nedan.

Hotellet i övrigt är precis som man kan förvänta sig klassisk lyx. Det är så rent och snyggt att man inte tror att det är sant. Hjälpsam conciergeservice ordnade bokning på ett par krogar, housekeeping på tårna. Jag äter helst inte frukost utan nöjer mig med kaffe, mineralvatten och - som här - världens vassaste pain au chocolat på hotellets franska café, Cousette. Besökte även hotellets kantonesiska stjärnkrog, Man Wah. Väl värt ett besök.

Trots allt håller jag nog Peninsula och Four Seasons högre.

upload_2018-11-14_19-56-47.png


upload_2018-11-14_20-4-4.png


upload_2018-11-14_20-6-22.png
 

Tockstew

Medlem
Bor nu på Hotel Icon. Mycket bra hittills; hög nivå på personal och individuell attention. Kan verkligen rekommendera att boka rum med club-access ger lounge access med fina drinkar och champagne från Mumm som serveras i perfekt temperatur. Återkommer med samlade intryck.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kris

Medlem
Vilka hotell har pool som är öppen i februari? Har kollat på Hilton Garden men ser att poolen ej är öppen då.
Har bott på Intercontinental HK och Intercontinental Grand Stanford i Februari. HK hade stängt sin pool för underhåll, men höll bubbelpoolen öppen under tiden (och tvärt om veckan efter typ). Allt utomhus.

IC Grand Stanford hade öppet sin pool på taket. Uppvärmd pool.

Oavsett kan det nog vara bra att dubbelkolla exakta datum först.
 

Agö

Medlem
Testar nu Landmark Oriental om ett par veckor. Därefter endast Upper House kvar att testa i Kategori A. I B-kategorin finns det ju dock ett flertal ställen kvar att beta av, såsom RC, ICON, båda Shangri-La m.fl. Slås alltid av hur otroligt prisvärda lyxhotellen i Hong Kong är.
 

Agö

Medlem
Landmark Mandarin Oriental. Ja, vad ska man säga? Det är perfektion i allt från service till detaljer. Det är dessutom ”litet”, endast 111 rum och sviter, och känns därför än mer exklusivt utan att kännas ens ett uns snobbigt - snarare avslappnat på känsla. Under tre dagar såg jag inte en enda annan gäst i de ”slutna” hotellytorna. Hotellet har verkligen allt* inklusive det vassaste och mest igenomtänkta och välplanerade rum jag bott i i Hong Kong (Premier Corner, 56 kvm). Galen satsning på ett våningsplan med Sushi Shikon (***), nya Amber (**) och nya SOMM som jag föreställer mig roffar hem en stjärna omedelbart. En suverän (livlig) bar på markplan, concierge + restaurangansvarig som går längre än allt annat jag upplevt tidigare, och en allmänt ungdomlig touch på det mesta. Och läget i sig är ju perfekt med inomhuspromenad till Airport Express. Inget trams med lounger eller sådant. Perfekt Meet & Greet på HKIA och bekväm bil. Fantastiskt och högst rekommenderat!

* Med undantag för utsikt vilket gör hotellet extremt konkurrenskraftigt prismässigt.
 

Tjaeng

Medlem
Landmark Mandarin Oriental. Ja, vad ska man säga? Det är perfektion i allt från service till detaljer. Det är dessutom ”litet”, endast 111 rum och sviter

Dessutom ganska ofta bra promotions via Amex Platinum. Fick till L600 Executive för ca 5000kr/natt mitt under Art Basel HK. Nya restaurangvåningen var dock inte invigd, ska bli spännande att testa nya Amber. Håller med dig om att satsningen är mycket cool, nästan i nivå med Four Seasons som ju är mycket större (men som har Caprice***, Lung King Heen*** och Sushi Saito**).

Glöm inte att MO Landmark också har bästa hotellspa i HK. Om än lite dyrt.
 
( Ha i minnet att jag är SPIRE ELITE MEDLEM hos IHG och har lite extra förkärlek till IHG hotell )

Personligen tycker jag att InterContinental Hong Kong är bäst

Infinity poolerna erbjuder en fantastisk utsikt
Känns som att du flyter i Victoria Harbour
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    81,7 KB · Visningar: 528
  • 1.jpg
    1.jpg
    81,7 KB · Visningar: 528
Toppen