Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

011430121

Medlem
Vet du eller någon om Doubletree Sukhumvit fortfarande har fri dricka i baren mellan 18-20 för HHG och HHD medlemmar?
Det har mig alldrig varit fri dryck, vill minnas att det var två för en som HHG/HHD och man fick en kupong för detta, och till detta serverades det stenhårda nötter, men jag kan minnas fel.
Jag har en bokning först i mitten av mars, hoppar mellan Hilton 2 nätter och DOUBLETREE 1 natt
Om du är på väg till Bangkok ha en trevlig vistelse.
 

Mangostan

Medlem
Det har mig alldrig varit fri dryck, vill minnas att det var två för en som HHG/HHD och man fick en kupong för detta, och till detta serverades det stenhårda nötter, men jag kan minnas fel.
Jag har en bokning först i mitten av mars, hoppar mellan Hilton 2 nätter och DOUBLETREE 1 natt
Om du är på väg till Bangkok ha en trevlig vistelse.
Jag hade sex vistelser där på kort tid som HHG i september 2018 och då var det just fri dryck och hårda nötter mellan 18-20 för HHG och HHD. Allmänt gott intryck av det hotellet i övrigt. Fördelen med grannen Hilton är poolutsikten och loungen.
 

FFlash

Medlem
Icke uppgraderingar här. 5 nätter i USA. Två av dem fick byta rum. Först fick närmast hissen det sämsta rummet på hotellet. Andra hotellet gav mig rum som inte hade fungerande värmare och tempen sjönk till 46F about 8C under natten och fick byta. De bara sade @sorry.
Bra Diamond mötande där.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Nilann

Medlem
Gallery One Doubletree, Fort Lauderdale. Bokat den högsta kategorin med Twin Room, så det fanns inget rum att uppgradera till. HHD. Diamondstatus är inte mycket värd i USA, enligt min erfarenhet, så jag bokade det rum vi ville ha. I Europa däremot har jag blivit uppgraderad på samtliga hotell utom ett, under tre år som Diamond. Bra värde!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Gallery One Doubletree, Fort Lauderdale. Bokat den högsta kategorin med Twin Room, så det fanns inget rum att uppgradera till. HHD. Diamondstatus är inte mycket värd i USA, enligt min erfarenhet, så jag bokade det rum vi ville ha. I Europa däremot har jag blivit uppgraderad på samtliga hotell utom ett, under tre år som Diamond. Bra värde!

Jag håller med att överlag så upplevs HHD mer värdefullt i Europa. Men vissa typer av hotell som vi kanske inte ser så ofta i Europa som t.ex. DoubleTree eller Embassy Suites (finns det något i Europa?) så upplever jag att antalet rumskategorier i USA är färre: särskilt om det inte är Hilton, Curio eller Conrad. Så därmed finns det färre alternativ att uppgradera till.

Sedan är uppgraderingar oavsett alltid i mån av plats. Det är inte ovanligt upplever jag när jag rullar in efter 20.00 att hotellet är rätt så fullt. Jag har börjat boka det minsta rum jag vill ha vid bokning, särskilt när equipaget numera innehåller 3 väskor, en barnvagn och en otålig 10mnd kille som vill krypa ;) Därmed har jag t.ex. ratat hotell som NYC Fashion District när han är med. Vi får inte plats helt enkelt.
 
Jag hade sex vistelser där på kort tid som HHG i september 2018 och då var det just fri dryck och hårda nötter mellan 18-20 för HHG och HHD. Allmänt gott intryck av det hotellet i övrigt. Fördelen med grannen Hilton är poolutsikten och loungen.
Det er Doubletree's versjon av "Executive Lounge" som de har ved poolen siden de ikke har lounge. Dette har de hatt i mange år.
 

Mangostan

Medlem
Hotell: Hilton Colon, Quito
Datum: 8-10 februari
Bokat rum: King Deluxe (billigaste)
Uppgradering King Junior Suite
Våning: 18/19
Antal nätter: 2
Status: HHD

Ett något slitet hotell, men med bra personal och en lounge med fin utsikt över stan samt med ganska bra utbud. Tyvärr lyhört, så jag vaknade av att grannarna hade sex kl 06 i morse ...
 

Mangostan

Medlem
Hotell: Doubletree by Hilton Calle 100, Bogota
Datum: 20-22 februari
Bokat rum: Queen bed (billigaste)
Uppgradering 1 Queen bed suite, men rummet har två Queen beds och ett extrarum
Våning: 6/8
Antal nätter: 2
Status: HHD

Jag ser gärna att folk skriver några rader om hotellen, förutom kanske om det gäller Hilton Slussen etc. Kan tjäna som god informationskälla om man vill boka i framtiden.

Ska försöka föregå med gott exempel: Bokade detta hotell för att det "riktiga" Hilton var så dyrt i veckorna. Bra mottagande som diamant. Uppgraderingen skedde redan för tre veckor sedan. Bra frukost, ingen lounge, men fri bar (öl och inhemsk öl) mellan 17-19 i lobbybaren.
Något slitet hotell med småtrötta rum. Smutsig golvbrunn i duschen. Supertrevlig personal. Prisvärt för strax under 100 USD.
 
Toppen