Senaste nytt

Resa till Dubai på måndag-Pass giltigt mindre än 6 månader

chrloc

Medlem
Hej!

Vi reser till Dubai på måndag hela familjen
Såg nu att min mans pass går ut i juli dvs drygt 4 månaders giltighet när vi reser
Vad göra?
Skaffa provisoriskt pass nu?
Chansa på check in på måndag och skaffa provisorikst pass där om de nekar resa?
Resa med befintligt pass och hoppas att det går bra?

Mycket tacksam för alla råd och erfarenheter!


MVH

Christina
 

nissefalk

Medlem
Som Svensk får man ju stanna 90 dagar och får visa on arrival , dvs en stämpel i passet, en av de notes man nämner på visit dubai.com ,Passports should be normal and valid for more than 6 months.

Dubai Visa - Guide To Applying a Tourist, Visit, Transit Or Work Visa For Dubai, UAE

Så det ser ganska kört ut, dessutom står det på UAE ambassadens hemsida att provisoriska pass inte är giltigt för resa till UAE.

Services

MEN, enligt denna tråden har någon rest till Dubai 2016 med pass giltigt mindre än 6 månader men mer än 3 månader så verkar inte helt solklart vad som gäller....

Akut! Pass med kort giltighetstid och resa till Dubai - Tips & råd Dubai - Reseguiden

Googlar man lite mer poppar det upp diverse historier om folk som kommit in med pass giltiga mindre än 6 månader och med provisoriskt pass.

Lycka till, berätta gärna hur det gick
 

dgp

Medlem
Väcker denna korta tråd igen.

Har en liknande situation som TS men med ca 5,5 månaders giltighetstid (saknar 18-19 dagar).
Någon som har färska erfarenheter från inresa till Dubai med mindre än sex månaders giltighet?

UAE verkar inte godkänna provisoriska pass? Handlar detta om biometri? Svenska provisoriska pass är väl biometriska?

Hur gick det för dig, TS (Christina)?

EDIT: resan är 22-29 juli
 

fly4fun

Medlem
Jag vet en bekants bekant som kom in i Dubai med 5 mån giltighetstid för bara 2 veckor sedan. Dock vet jag inga mer detaljer.
 
  • Gilla
Reactions: dgp
Toppen