Senator
Moderator
"The plot thickens...."
I oktober åkte jag på Swiss ticket stock: ARN-ZRH-JFK med Swiss, sen EWR-YYZ med AC open jaw. Retur DEN-YYZ med United, YYZ-MUC Lufthansa prefix på AC metal, sen MUC-ARN med Lufthansa prefix. Då fick jag revenue-baserat på ARN-ZRH-JFK, men gamla sättet att räkna på alla andra segment. Allt bokat i Z-klass.
Så ovan exempel trodde jag SAS segmentet skulle bara ställa till det på utresan då hemresan var ren Swiss DXB-ZRH-ARN. Men till min stora överraskning så blev det gamla sättet även på hemresan.
Svårt att bedöma med sample size = 1. Men kanske det är så enkelt att första segmentet räcker? Alltså boka Swiss/Lufthansa operated by SAS till ZRH/FRA/MUC/GVA, eller lägg till ARN-CPH med Lufthansa prefix och sen Lufthansa vidare så räcker det?
Jag klagar inte denna gången
I oktober åkte jag på Swiss ticket stock: ARN-ZRH-JFK med Swiss, sen EWR-YYZ med AC open jaw. Retur DEN-YYZ med United, YYZ-MUC Lufthansa prefix på AC metal, sen MUC-ARN med Lufthansa prefix. Då fick jag revenue-baserat på ARN-ZRH-JFK, men gamla sättet att räkna på alla andra segment. Allt bokat i Z-klass.
Så ovan exempel trodde jag SAS segmentet skulle bara ställa till det på utresan då hemresan var ren Swiss DXB-ZRH-ARN. Men till min stora överraskning så blev det gamla sättet även på hemresan.
Svårt att bedöma med sample size = 1. Men kanske det är så enkelt att första segmentet räcker? Alltså boka Swiss/Lufthansa operated by SAS till ZRH/FRA/MUC/GVA, eller lägg till ARN-CPH med Lufthansa prefix och sen Lufthansa vidare så räcker det?
Jag klagar inte denna gången