Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

MajaKlara

Medlem
Har en bokning i C med LH FRA-BOG och vill försöka boka F om det dyker upp nästa vecka. Går det ö h t göra det lör-sön om jag ser tillgänglighet på Awardfares, via SAS kundtjänst, eller är det bara att vänta till måndag kl 9 tills dess Tallun öppnar?
 

Canadien

Medlem
Har en bokning i C med LH FRA-BOG och vill försöka boka F om det dyker upp nästa vecka. Går det ö h t göra det lör-sön om jag ser tillgänglighet på Awardfares, via SAS kundtjänst, eller är det bara att vänta till måndag kl 9 tills dess Tallun öppnar?
Om du är EBG eller högre så kan du prova även kvällstid i helgen, annars får du vänta till Måndag. Dagtid på helgerna bör även statuslösa kunna prova att ringa vanliga SAS. De kan mycket väl säga nej om den är bokad hos Tallinn, men får du en duktig handläggare så kan de ibland fixa det.
 

MajaKlara

Medlem
Om du är EBG eller högre så kan du prova även kvällstid i helgen, annars får du vänta till Måndag. Dagtid på helgerna bör även statuslösa kunna prova att ringa vanliga SAS. De kan mycket väl säga nej om den är bokad hos Tallinn, men får du en duktig handläggare så kan de ibland fixa det.
Är EBG, så om det dyker upp F i helgen så kanske det är värt ett försök ringa vanliga SAS:)
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: United
Kabinklass: Ekonomi :(
Avreseort: Los Angeles (LAX)
Destination: Tahiti (PPT)
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 45,000 + Amex voucher
Skatter&avgifter (per person): 1,024 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Maj 2019
Bokad: December 2018

Inte superspännande att sitta 8h i United economy men det finns inte många alternativ med poängbokningar. Man får vara glad att United började flyga till Tahiti över huvudtaget och att det fanns tillgång alls :)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Om man har en bunt av American Airlines AAdvantage miles (t ex från US Airways Dividend Miles tiden), kan man boka Asia 1/Asia 2-South Pacific (inkl. Tahiti) för 40.000 miles per enkelresa i Business class.

oneworld and other airline partner award chart − AAdvantage program − American Airlines

Air Tahiti Nui (TN) är partner till AAdvantage och det går att boka med AAdvantage miles.
Sträckan mellan Tokyo Narita-Papeete har ofta bra tillgänglighet av awardplatser. Ibland finns det 9 Business class awardplatser till och med.

Screenshot 20181216 01 TN.png


Screenshot 20181216 02 TN.png
 

Thornado

Medlem
I den här bokningen så "fastnade" jag ju i Madrid på vägen hem då den connection därifrån som jag hittade via Warszawa var för kort för MCT (blev förvånad över att MCT var så lång som 165 minuter) och funderar nu på hur jag ska ta mig hem därifrån (utan att köpa en enkelbiljett på en separat bokning som är det jag kommer falla tillbaka på om inget annat funkar).

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 62 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Visst är det så att det fortfarande är max 8 legs som gäller på en award och eventuella "extra-legs" bara går att få för inrikesanslutningar i Skandinavien? Har hittat en väg hem från Madrid som går MAD-IST-MLA-ARN som ju även skulle låta mig testa loungen i Istanbul, men då skulle hela hemresan bli LIM-CLO-MAD-IST-MLA-ARN, dvs fem legs och jag har redan fyra på utresan.
Gissar väl förvisso att även om det inte var för många legs så kanske Tallinn skulle ha åsikter om att det inte är rimligt att åka via Istanbul och Malta när man ska från Madrid till Stockholm.
 
Bonusprogram: Eurobonus Flygbolag: SK, SQ Kabinklass: SK Plus (LLA-ARN-CPH), SQ First (CPH-SIN), SQ Business (SIN-DPS) Avreseort: Luleå (LLA) Destination: Bali (DPS) Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur Antal poäng (totalt): 225.000p (2 pax med 2-4-1-voucher) Skatter&avgifter (per person): 1215kr + 450kr /person Antal resenärer: 2 vuxna När (avresans tidpunkt): Augusti 2019 Bokad: December 2018
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Sker din resa på några av de här datumen?

Om det är Köpenhamn-Singapore eller vice versa man är intresserad av så tipsar jag om detta inlägget (läs det specifika inlägget, inte hela tråden): [GUIDE]Hur man söker Lufthansa First Awards via Lifemiles | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor Så vitt jag vet har ingen rapporterat att denna metoden inte fungerar och det går lika bra att använda ITA Matrix. Om någon ska ringa Tallinn/SAS så be dem gärna kolla dessa datumen för 1 person, jag satsar 50 öre på att de här datumen har lediga platser:
Köpenhamn-Singapore: 15 dec, 7 feb, 14 mar, 14 & 28 april, 14, 17, 18, 25, & 30 maj, 2, 13, 15 & 19 juni, 3, 10, 17, 20, 24 & 31 juli, 1, 7, 9, 11, 14-16, 20, 24, 25, 27, 29-31 aug, 3, 6, 10, 12, 14, 24 & 28 sep, 15 & 31 okt.
Singapore-Köpenhamn: 24 & 31 dec, 14 jan, 12, 15 & 24 apr, 10 & 23 maj, 6, 10, 18-20, 24 & 25 jun, 2, 5, 9, 16, 17, 22 & 23 jul, 3, 6, 10, 13, 16, 24 & 31 aug, 2, 5-7, 11, 12, 14, 16, 19-21, 26 & 27 sep, 10, 11 & 23 okt.
 

Johanna

Medlem
Vet inte vilken tråd jag ska fråga i längre.

Jag tycker man ändrar reglerna hela tiden för att boka bonusresor med EB. Vad gäller? Totalt 8 leg t o r? Hur många stopp får jag göra i respektive zon? Jag får fortfarande inte åka bakåt?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen