Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

pswe

Medlem
Nej, det kan vara vadsomhelst. Nåt som fattas/ stämmer i din APIS, att de fått order från US att ställa extra frågor till alla o s v.
Jag skulle inte vara så kategorisk, utan menar att jag upplevt ett visst samband. Det har varit lite för många gånger jag inte kunnat checka in och sedan varit uppgraderad vid manuell incheck för att inte hänga ihop...men det har också några gånger endast gett falska förhoppningar...o detta har gällt både flyg mot USA och Asien.
 

agehall

Medlem
Jag skulle inte vara så kategorisk, utan menar att jag upplevt ett visst samband. Det har varit lite för många gånger jag inte kunnat checka in och sedan varit uppgraderad vid manuell incheck för att inte hänga ihop...men det har också några gånger endast gett falska förhoppningar...o detta har gällt både flyg mot USA och Asien.
Bara för att du råkat ut för en uppgradering när du inte kunnat checka in online innebär det inte att det finns ett samband. Med det resonemanget kan jag förutspå lottovinster baserat på om det är soligt ute eller inte också.

Framförallt i denna tråd, som handlar om courtesy upgrades, så finns inget samband då dessa hanteras långt innan avgång och man dessutom får mail om det.
 

pswe

Medlem
Bara för att du råkat ut för en uppgradering när du inte kunnat checka in online innebär det inte att det finns ett samband. Med det resonemanget kan jag förutspå lottovinster baserat på om det är soligt ute eller inte också.

Framförallt i denna tråd, som handlar om courtesy upgrades, så finns inget samband då dessa hanteras långt innan avgång och man dessutom får mail om det.
En uppgradering? När två fenomen uppstår samtidigt ett antal gånger i rad menar jag fortsatt att det finns anledning att misstänka ett samband.
Jag är fullt medveten om att courtesy upgrades är något annat och att den tråden handlar om det...men för att hjälpa frågeställaren valde jag att hellre svara utifrån mina erfarenheter än att inte svara alls, tror att den trevligheten gör forumet bättre i det långa loppet.
 

agehall

Medlem
En uppgradering? När två fenomen uppstår samtidigt ett antal gånger i rad menar jag fortsatt att det finns anledning att misstänka ett samband.
Jag är fullt medveten om att courtesy upgrades är något annat och att den tråden handlar om det...men för att hjälpa frågeställaren valde jag att hellre svara utifrån mina erfarenheter än att inte svara alls, tror att den trevligheten gör forumet bättre i det långa loppet.
Nu blir det väldigt OT här men jag har aldrig nekats incheckning pga en opup (vilket är det vi pratar om just nu i fel tråd). Din erfarenhet av att du fått en opup och samtidigt inte kunnat checka in påvisar inte ett samband - det är ett sammanträffande på samma sätt som att man kan vinna på lotto när solen skiner ute. Det finns inget som säger att A orsaker B. Det du har upplevt är att om B inträffar kan även A inträffa.

Jag motsäger inte dina upplevelser här, men din slutsats att det finns ett samband är inte nödvändigtvis korrekt.
 

palmen

Moderator
En uppgradering? När två fenomen uppstår samtidigt ett antal gånger i rad menar jag fortsatt att det finns anledning att misstänka ett samband.
Jag är fullt medveten om att courtesy upgrades är något annat och att den tråden handlar om det...men för att hjälpa frågeställaren valde jag att hellre svara utifrån mina erfarenheter än att inte svara alls, tror att den trevligheten gör forumet bättre i det långa loppet.
Jag har inte kunnat checka in online på någon USA flight i år och har fått 0 courtesy upgrade på dessa gånger. Hem från USA blir det dock CU lite då och då.

Har fått SSSS 3 av 4 senaste resorna samt att min APIS nog inte varit ifylld alla gånger. Snarare det som orsakar.
 
Toppen