Senaste nytt

Qatar flyger A350 till Stockholm med Q Suite från oktober 2018

toer00

Medlem
Nu har QR uppdaterat och from den 28 Oct så verkar det som QR 172 är en "Q-suites maskin"... :)
Men mitt platserna för oss som åker 2-4 ihop verkar inte var tillgängliga för pre seating...
Så ni som vill ha dubbelsäng mm, häng på låset när incheckningen börjar, ställ klockorna och kasta er på online incheckning sekund nr. 1...tusen m klubben hägrar...eller... då blir det kanske finkan i Qatar istället... så bäst att sikta på hemvägen...finkan i Svedala kansk trevliagre alt. har man tur får man villkorligt...?? ;) P.S Dagens skämt...;);)
upload_2018-10-1_11-13-43.png


upload_2018-10-1_11-13-43.png
 

flatwhite

Medlem
Men mitt platserna för oss som åker 2-4 ihop verkar inte var tillgängliga för pre seating...

Jo, det gick att reservera dubbelsäng via "Manage booking"-filken på Qatars hemsida (observera att om avgångstiderna ändrats måste ni först bekräfta detta för att sedan kunna välja säte). Först var dock alla D-G oklickbara och de skriver att man ska ringa istället.
qr172-1.png


Sedan klickade jag på "Back" till översikten och på "Modify seat selection" igen, då gick det helt plötsligt att välja D-G. Qatar kanske låste upp sätena precis när jag var inne och kollade.
qr172-2.png


I vart fall plingade inkorgen med en "Seat request confirmation". Nice!
 
Nu har QR uppdaterat och from den 28 Oct så verkar det som QR 172 är en "Q-suites maskin"... :)
Men mitt platserna för oss som åker 2-4 ihop verkar inte var tillgängliga för pre seating...
Så ni som vill ha dubbelsäng mm, häng på låset när incheckningen börjar, ställ klockorna och kasta er på online incheckning sekund nr. 1...tusen m klubben hägrar...eller... då blir det kanske finkan i Qatar istället... så bäst att sikta på hemvägen...finkan i Svedala kansk trevliagre alt. har man tur får man villkorligt...?? ;) P.S Dagens skämt...;);) Visa bifogad bild 80070

Visa bifogad bild 80070

Tack för uppdateringen, helt underbart
 

flatwhite

Medlem
Så "dubbelsängen" är EF och med den åker man baklänges?

Precis, ojämna rader E och F är "dubbelsäng" där man åker baklänges. Rad 1 går bort pga. närhet till galley. Valde rad 3 eftersom det ibland tar slut på mat väldigt fort, t.ex. när det serveras oxfilé. Här är en bra guide för val av säte i Qsuite.

Which Qsuites Seat Is Best? - One Mile at a Time

Edit: ut från Doha finns Pre-Select Dining om man är orolig att något tar slut
 
Last edited:
J

Joakim Reinius

Guest
Experience an unforgettable journey on Qatar Airways revolutionary Qsuite - a new standard of Business Class. The Qsuite will be avaliable on selected A350-900 flights from Stockholm.*
 

Senator

Moderator
En vänlig påminnelse till våra medlemmar, särskilt dem som har varit med en tid ;)

1. Sök först, posta sen
2. Skriv en rubrik som har någon form av sökbarhet. Ett bra exempel: Qatar introducerar nya Qsuite från Arlanda i oktober. Ett dåligt exempel: Qatar Qsuite.

Tack och ha en trevlig kväll!
Senator i rollen som moderator
 

LarsCph

Medlem
Jeg ville gerne prøve QSuite og kigger på en weekend-tur til Doha med fruen i September 2019 (ja jeg er godt klar over at man ikke er meget udendørs i September i Doha - men det går nok). Men når jeg søger ser det ud til at det udelukkende er Boeing 787-8 der flyver mellem Doha og Stockholm i september næste år. Og den har jo IKKE QSuite så vidt jeg da ved.

Det er disse to jeg får frem... Da jeg skal fra Malmö til Stockholm gider vi ikke tage omvejen derop forbi hvis der ikke er QSuite ombord :)

Skærmbillede 2019-01-01 kl. 17.10.14.png
 
Toppen