Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Zniper

Medlem
Detta korrigeras när du lägger till returen så att du betalar totalt 120,000p.

Lycka till

Edit: du ska alltså lägga till returen på samma bokning, genom att ringa sas (kostar 150kr) och inte boka en till enkelresa separat.

Har själv inte provat men kan man inte boka en tur och retur från början med en retur man egentligen inte vill ha(om det finns någon att boka) och på så vis så kan man boka om själv när lämplig hemresa finnes och slippa ringa in och boka om?
 
Har själv inte provat men kan man inte boka en tur och retur från början med en retur man egentligen inte vill ha(om det finns någon att boka) och på så vis så kan man boka om själv när lämplig hemresa finnes och slippa ringa in och boka om?
De tre gånger jag provat det så har det enbart funkat en gång (inom Europa). När jag har bokat longhaul så har det inte gått att boka om online. Jag har inte heller fått FlyPremium att lyckas räkna ut rätt rabatt på nya hemsidan vid bokning i olika kaninklasser på ut- och hemresa. Vid dessa fall har jag varit tvungen att ringa sas för att få rabatten appliceras. Jag har dock inte behövt betala 150kr vid dessa tillfällen, pga att webben inte stödjer detta.
 

KED

Medlem
United verkar inte vara särskilt generösa med att släppa awardresor inrikes i bokningsklass I. Om de släpps hur långt innan brukar de släppas? Kan konstatera att det finns lite sporadiskt med platser 3-5 månader framåt men är det ngn som sett ett tydligare mönster än så? Brukar de släppa ytterligare awardplatser nära inpå?
 

mha321

Medlem
United verkar inte vara särskilt generösa med att släppa awardresor inrikes i bokningsklass I. Om de släpps hur långt innan brukar de släppas? Kan konstatera att det finns lite sporadiskt med platser 3-5 månader framåt men är det ngn som sett ett tydligare mönster än så? Brukar de släppa ytterligare awardplatser nära inpå?
Ja det är lite mer oregelbundet hur de släpet. Åtminstone tidigare var det så att de inte släppte några awards i I innan de hade fått in en eller ett par revenue bokningar i first på avgången. Vilket naturligtvis tidsmässigt skiljer sig från gång till gång. Vet dock inte om det fortfarande är så, men det är så vitt jag vet fortfarande oregelbundet när det faktiskt släpps.
 
  • Gilla
Reactions: KED

Ziddaz

Medlem
Hej,

Försöker få till en bonusresa till USA med SAS för 4 pers. med hjälp av en 2-4-1 voucher samt poäng men blir inte riktigt klok. Inser att detta ej kommer bli i business för samtliga men jag vill maximera där det är möjligt. Jag hade tänkt nyttja 2-4-1 för mig och frun sedan använda poäng för kidsen (med 50% rabatt) för att nyttja poängen bäst möjligt. Finns business, plus och eco ledigt då vi vill åka men bara 2 i business, 2 i plus samt 4 i eco. SAS påstår att jag inte kan resa med barnen i olika klasser så vi måste välja eco på samtliga sträckor. Barnen är 8 och 9 år gamla så jag tänker att vi borde kunna gå emellan eller i bästa fall dela upp oss efter start. SAS vägrar boka i olika klasser när jag ringer in och denna resa kan jag inte själv boka på hemsidan. Dock ser jag att barn 5-11 år kan använda tjänsten "ensamresande barn" med SAS så i teorin skulle vi kunna boka den för barnen :) Tacksam för tips/input i ärendet. Känns bara så onödigt att bränna pängen i eco.

Jag hade samma problem för några veckor sedan. Två vuxna och två barn (8 resp. 10 år när resan sker) och på ett av totalt fyra leg fanns det bara två platser i Business. SAS-agenten föreslog själv att jag skulle dela upp bokningen med en vuxen och ett barn på vardera bokning, så att ena paret skulle få åka Economy och det andra paret Business på just den sträckan. Ett par veckor senare släpptes dessutom fyra platser i Business på en annan rutt för hemresan, som jag dessutom tyckte var "roligare", varpå jag bokade om hemresan på båda bokningarna. Inget av dessa fall inkluderade dock SAS och två vouchers brändes i vilket fall.
 
Last edited:

Wyll

Medlem
Någon som testat boka FRA-JFK med SQ i First och använt EB-poäng?
Jag hittar den på SQ hemsida men frågan är om den är bokningsbar? Kanske bara blir att ringa och testa.
 

danielhog

Medlem
Någon som testat boka FRA-JFK med SQ i First och använt EB-poäng?
Jag hittar den på SQ hemsida men frågan är om den är bokningsbar? Kanske bara blir att ringa och testa.
Tidigare har det väl bara gått att boka CPH - SIN i first med eurobonus? Men kolla gärna och återkom om du skulle lyckas.
 
Toppen