Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

M@GNÜS

Medlem
Hotell: Waldorf Astoria Las Vegas
Datum: 20-21/9 + 21-22/9 (2 separata bokningar, en för pengar en award)
Bokat rum: City view Room-one King bed båda bokningarna
Uppgradering: initialt Waldorf junior suite-one king bed den 1:a natten. Ändrades redan vid incheckning då jag påtalade att jag bodde två nätter till Panorama Strip view one bedroom suite-1 king båda nätterna
Våning: 17 av 23
Antal nätter: 1+1
Status: HHD
 

M@GNÜS

Medlem
Intryck annars från hotellet? Har en vecka där i mars och har inte läst så många skildringar efter kedjebytet.
Mitt rum är suveränt. Skön säng, stort badrum med extremt stort badkar. Trevligt vardagsrum och walk in closet. Dock förvånad att vissa möbler är småslitna i kanterna, men inget som är särskilt farligt. Man renoverade väl inte i och med bytet.
Man får 25$ per dag (som Honors Gold/Diamond?) att spendera på hotellet (tänkt som ”gratis” frukost, men går att använda till annat). Btw så kostar en continental breakfast mer än 25$...

Stör mig på att room service ”for my convenience” lägger på 18% gratitude och 7,50$ delivery charge. Borde inte delivery charge ingå i room service!
Uber eats tar bara 3.49$ för att köra hit mat...

Gymmet är riktigt bra.
Hänger vid poolen nu (15.30 här) Extremt varmt och ganska mycket folk. Var betydligt lugnare vid 13-tiden. Finns en del endast för vuxna med vanlig pool och jacuzzi. Bra sunbeds, finns även små ”lounger” med soffa och tv om man önskar skugga. Gissar att dessa kostar?
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Mitt rum är suveränt. Skön säng, stort badrum med extremt stort badkar. Trevligt vardagsrum och walk in closet. Dock förvånad att vissa möbler är småslitna i kanterna, men inget som är särskilt farligt. Man renoverade väl inte i och med bytet.
Man får 25$ per dag (som Honors Gold/Diamond?) att spendera på hotellet (tänkt som ”gratis” frukost, men går att använda till annat). Btw så kostar en continental breakfast mer än 25$...

Stör mig på att room service ”for my convenience” lägger på 18% gratitude och 7,50$ delivery charge. Borde inte delivery charge ingå i room service!
Uber eats tar bara 3.49$ för att köra hit mat...

Roomserviceavgiften känns ganska standard - däremot tycks de vara ledande i konsten att ta hög resort fee ($45 per natt plus skatt). Fattas bara att de börjar med bränsletillägg också...
 

DavveP

Medlem
Hotell: Doubletree by Hilton Islington London
Datum: 21 sep - 24 sept
Bokat rum: 2 st Double guest room, 3 pers (billigaste)
Uppgradering: 2 st King Executive with Lounge Access
Antal nätter: 3
Status: HHG

Imponerad att även mina vänner som låg i min bokning blev uppgraderade, och även fri frukost. De är inte medlemmar. Snyggt fixat. Medioker frukost.
 

Tonton

Medlem
Hotell: Doubletree by Hilton Islington London
Datum: 21 sep - 24 sept
Bokat rum: 2 st Double guest room, 3 pers (billigaste)
Uppgradering: 2 st King Executive with Lounge Access
Antal nätter: 3
Status: HHG

Imponerad att även mina vänner som låg i min bokning blev uppgraderade, och även fri frukost. De är inte medlemmar. Snyggt fixat. Medioker frukost.

Tragiskt nog så ligger DT Islingtons frukost på den övre halvan om man skulle ranka frukosten på alla Hiltonhotell i London. Det säger ganska mycket om kvalitén.

Har ni testat loungen? Om ja, vad tycker ni?

Btw, finns en hel del trevliga pubar och restauranger i närheten!
 

DavveP

Medlem
@Tonton jo det är lite tragiskt. Testat loungen den är väl okej men varit på bättre. Trevligt dock med olika vinsorter av rött och vitt att välja på. Saknar utbudet av sprit som ör minimalt samt mousserande. Tycker nästan att frukosten i loungen levererade mer än den ordinarie, då den var stökig och otroligt utplockad... Vad tycker du? Hittade ett mysigt ställe igår, absolut trevliga kvarter!
 
Toppen