Senaste nytt

Hertz 100 år, upp till 8000 poäng till Eurobonus. Boka senast 30/6 2018

pswe

Medlem
Fick in 500 idag...hämtade i automaten och då har det ofta varit problem även utan kampanjen...har mailat, återstår att se hur snabbt det korrigeras.
 
Jag har en bil bokad 2 dygn, fredag till söndag imorgon med denna kampanj. Nu har förutsättningarna ändrats och jag behöver egentligen bara bilen ett dygn.

1. Tror ni det är möjligt för mig att korta ner hyrtiden till endast 1 dygn och ändå behålla kampanjen? (kommer givetvis bara göra det ifall det då blir billigare hyra)
2. Om inte, hur hade ni gjort? I min värld jämför jag denna bokning, ca 950 kr, med att istället boka 1 dygn på annan firma för cirka 500kr. Med andra ord, 450 kronor för 5000 EBpoäng
 

NyfikenGrau

Medlem
Fick inte helt oväntat också dra iväg ett mail till Hertz för att jag bara fått 500 för en hyra som ska ge 5000, det ska visst ordnas säger svaret idag, men det låter som de menar att det är SAS själva som lägger på extrapoängen? Inte sett formuleringen i dessa sammanhang tidigare men det kanske är vanligt (det fetade)?

According to our system, we processed your rental [kontraktnummer] for [kontraktnummer...ja] points/miles on 09-20-18. Please allow 4-6 weeks from this date for SAS to have time to post the miles/points/credit to your account. When posted, it should show up on your statement listed by the rental pick-up date, 09-14-18.
 

Berglund

Medlem
Vad de säger är att de har skickat poängen eller beskedet till SAS att kund X skall krediteras med Y poäng.

Det som Hertz kundservice inte styr över är när SAS system processar den inkomna transaktionen och visar poängen på ditt konto.

Standardformulering från såväl hyrbilar som hotell när man fått fel och ska efterkreditera.
 
Last edited:

pswe

Medlem
Stort tack! Då är allt som det ska.
Det ska du absolut inte anta,
Jag har haft tre hyror på den kampanjen, två i Sverige och en i USA.
En kom in som 500 och två inte alls...
Liknande svar som du fick, efter 8 veckor mailade jag Sas, efter ytterligare cirka två veckor dök det upp två poster om 500 respektive 4000 poäng vilket gav rätt total om 5000 till slut.
De övriga två ligger till sig just nu i väntan på att det ska ha gått mer än sex veckor...
Till saken hör att jag hyr ett 25 tal gånger om året av Hertz och det fungerar alltid annars felfritt med poängen...men visst gör man gärna lite extra admin för 4500 poäng ;)
 

NyfikenGrau

Medlem
Tackar @pswe , då får jag först vänta och se om något kommer annars maila SAS!

Avis känns lite smidigare generellt, inte haft några problem där hittills mer än påmint snabbt en gång och efter ett par dagar var rätt poäng inne.
 

NyfikenGrau

Medlem
Även hyra nr 2 gick in med bara 500 poäng sent igår, trist. Får höra av mig till SAS om drygt 6 veckor angående båda hyrorna om inget gått in, men ska i möjligaste mån försöka hålla mig till Avis-kampanjer istf Hertz fortsättningsvis.
 
Toppen