Senaste nytt

Växla American Express Membership Rewards-poäng till... vadå?

Taxman

Medlem
Brukar kampanjerna återkomma regelbundet eller slumpmässigt (till synes iaf)? Jag har gått och tänkt växla ett tag, har en dryg miljon poäng som bara ligger och skräpar. Är ute efter business/first från Stockholm till utanför Europa.

Vilket program är generellt sett bästa valet enligt ovan? Om kampanjer är regelbundna, när kommer nästa?

Finns det kanske någon mening med att gå via Marriott eller Starwood?
 
Brukar kampanjerna återkomma regelbundet eller slumpmässigt (till synes iaf)? Jag har gått och tänkt växla ett tag, har en dryg miljon poäng som bara ligger och skräpar. Är ute efter business/first från Stockholm till utanför Europa.

Vilket program är generellt sett bästa valet enligt ovan? Om kampanjer är regelbundna, när kommer nästa?

Finns det kanske någon mening med att gå via Marriott eller Starwood?

För 1 miljon poäng får du ca 90.000 SAS EB. För en t/r i Business med SAS krävs 100.000 poäng. Alternativt kan du flyga till Norra Afrika-zonen, inkluderat Mauritius och Seyschellerna.

Kampanjen 20% extra med SAS kommer ca 1-2 gånger per år.

Lånar tråden lite, men brukar det vara kampanj på inbyte mot Hilton eller SPG också?

Inte ofta. Det var för mer än 1,5 år sedan i så fall.
 

kl_r

Medlem
Återupplivar tråden med anledning av att det inte verkar komma någon EuroBonus kampanj för växling, eller har jag missat den? I alla fall så sänks EuroBonus konverteringsgraden från september från 11 till 12. Funderar på om det därför är värt att köra en växling nu eller om det helt enkelt finns något bättre sätt att använda MR för att få bättre värde?
 

palmen

Moderator
jag Sitter inne med ca 2.3 miljoner Mr poäng. Ska man växla in nu eller vänta? Vi ska först flyga till USA om 4 år. Vad hande ni gjort?
Om ni ska flyga om 4 år hade jag väntat, poängen känns säkrare hos amex än hos ett flygbolag tycker jag personligen. Man vet inte vad som händer närmsta tiden och på 4 år kan väldigt mycket hända i flygindustrin.
 

Gus

Medlem
Jag har precis fått ett amex Platinum och ska nu spendera på kortet så jag får mina 200 000 välkomstpoäng. Tre frågor.

1. Kursen till Eurobonus är sämst av alla flygbolag ser jag. Är Eurobonus så dyra att köpa poäng av?

2. Har det varit någon växlingskampanj mot Eurobonus under 2018?

3. Vad händer med mina memnership rewards-poäng om jag säger upp mitt Amex Platinum? Har jag fortfarande tillgång till kontot eller försvinner det?
 
2. Har det varit någon växlingskampanj mot Eurobonus under 2018?
Inte vad jag kan minnas. Däremot försämrades kursen 1 oktober 2018, från 11:1 till 12:1.
3. Vad händer med mina memnership rewards-poäng om jag säger upp mitt Amex Platinum? Har jag fortfarande tillgång till kontot eller försvinner det?
När jag sa upp mitt så frågade kundtjänstmedarbetaren vad jag ville göra med mina poäng. Jag växlade dom så tyvärr vet jag inte vad som hade hänt om jag inte hade gjort det, men jag tolkade hennes fråga som att mitt MR konto kommer försvinna.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Brukar det gå smidigt att föra över poäng till SAS Eurobonus? Jag får upp detta felmeddelande. Vet någon vad som kan vara fel? Måste namnet på mitt Amex vara exakt samma som på mitt Eurobonus? (Det är det inte). Jag gjorde en testöverföring till Hilton och det gick utan problem. överföra sas.PNG
 
Toppen