Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Scandic?

FFlash

Medlem
Åkte ner från 3 floor till 2 floor vid årsskiftet, loggade in på mina sidor och där står det att om jag bor 3 nätter före 3 april så blir jag 3 floor igen, kommer det även att gälla hela 2019?

Intressant. Om de erbjöd mig likadan "återkvalificering" så skulle jag nappa på det, men verkar nu som jag kommer att dumpa Scandic helt.

Ditt inlägg skulle passa bättre under "scandic nytt program" tråden...
 

lilydock

Medlem
Brukar ni langa fram ert medlemskort för uppgradering, eller ser receptionisten status i bokningen?

Upplever att man får så olika respons och bemötande på olika Scandic.
 

Berglund

Medlem
Jag brukar fråga om mitt medlemsnummer ligger inlagt, det brukar få dem flesta att i varje fall kolla upp saken. Jag viftar i princip aldrig med medlemskort.
 

Jönsson

Medlem
Brukar ni langa fram ert medlemskort för uppgradering, eller ser receptionisten status i bokningen?

Upplever att man får så olika respons och bemötande på olika Scandic.
Oavsett hotellkedja så checkar jag in med medlemskortet. Inbillar mig att status mindre lätt missas/ignoreras då.
 

Lasse6

Medlem
Oavsett hotellkedja så checkar jag in med medlemskortet. Inbillar mig att status mindre lätt missas/ignoreras då.

Det är ju tyvärr svårt på Scandic numera då de fysiska korten avvecklats, till b.la kyparnas fasa som måste knappa in det långa medlemsnumret manuellt när man ska ha rabatt.

För egen del så har jag de senaste året vid alla vistelser utom två blivit uppgraderad redan några dagar innan incheckningsdatum, vid en vistelse så beklagade man att tyvärr hade hotellet inga bättre rum då man var helt fullbokade och vid den andra vistelsen så konstaterade Front Desk att man missat att lägga in uppgradering och kastade på mig sviten.
 

lilydock

Medlem
Det är ju tyvärr svårt på Scandic numera då de fysiska korten avvecklats, till b.la kyparnas fasa som måste knappa in det långa medlemsnumret manuellt när man ska ha rabatt.

För egen del så har jag de senaste året vid alla vistelser utom två blivit uppgraderad redan några dagar innan incheckningsdatum, vid en vistelse så beklagade man att tyvärr hade hotellet inga bättre rum då man var helt fullbokade och vid den andra vistelsen så konstaterade Front Desk att man missat att lägga in uppgradering och kastade på mig sviten.


Oj! Är visserligen ”bara” 3rd level, men har bara fått en uppgradering av senaste fem vistelserna - och det var i Oslo. Den fick jag bekräftad innan ankomst.

Langade fram kort vid incheck igår på Scandic Triangeln i Malmö. Ingen uppgradering, ingen kommentar. Men redigt med vouchers...
 

Jönsson

Medlem
Det är ju tyvärr svårt på Scandic numera då de fysiska korten avvecklats, till b.la kyparnas fasa som måste knappa in det långa medlemsnumret manuellt när man ska ha rabatt.

För egen del så har jag de senaste året vid alla vistelser utom två blivit uppgraderad redan några dagar innan incheckningsdatum, vid en vistelse så beklagade man att tyvärr hade hotellet inga bättre rum då man var helt fullbokade och vid den andra vistelsen så konstaterade Front Desk att man missat att lägga in uppgradering och kastade på mig sviten.
Nu bor jag inte så ofta på Scandic längre men mitt kort gäller fortfarande och när jag kollar på Scandics webbsida så går det fortfarande att beställa nya kort.

Beställa nytt kort | Scandic Hotels
 

WongHauw

Medlem
Oj! Är visserligen ”bara” 3rd level, men har bara fått en uppgradering av senaste fem vistelserna - och det var i Oslo. Den fick jag bekräftad innan ankomst.
Enligt det som kommunicerades ut när man gjorde om medlemsprogrammet var att även L3 skulle vara berättigade till uppgradering i mån av plats.

Kanske behöver du fråga om det mer aktivt vid ankomst då den informationen verkar inte ha nått alla medarbetare. I alla fall hos oss lägger vi in uppgraderingar en dag-två dagar innan ankomst. Personligen försöker jag uppa L3 och poängnätter när det bara går. Hellre det än som nödåtgärd behöva uppgradera billiga Booking- och Expedia-bokningar som hotellet dessutom får betala provision för. Men vill du vara ännu mer säker så hör av dig till hotellet i fråga ett par dagar före ankomst och fråga snällt.

Dock när bokningar är gjorda genom affärsresebyråer (flexibla bokningar som är berättigade till poäng) kan vi inte lägg a in uppgradering på förhand om medlemsinformationen inte följer med. Såklart om man känner riktiga stammisar vid namn och ser de på ankomstlistan så kan man göra det manuellt.
 

WongHauw

Medlem
Nu bor jag inte så ofta på Scandic längre men mitt kort gäller fortfarande och när jag kollar på Scandics webbsida så går det fortfarande att beställa nya kort.

Beställa nytt kort | Scandic Hotels
Lite kul att man lär sig mer på BC än på jobbet :D

Det som jag fick veta (och har berättat ett flertal gäster) var att fr.o.m. januari i år går det INTE att beställa fysiska kort längre. Undrar om man fått så mycket skit för det att en sådan lösning har blivit nödvändig?
 
Toppen