Senaste nytt

Lufthansa med dålig First

Mikeswe

Medlem
Kan ge en liten uppdatering. Efter jag skickade in feedback har jag inte hört ett jota, således ringde jag dem..Blev då kopplad till deras Manila avdelning.

Efter att ha knappat in mitt Feedback ID, sade dom då att ingen PDF bilaga fanns på mitt feedback ID (denna lade jag till i ärendet när jag registrerade ärendet via hemsidan). Dom sade att dom därför bara låtit ärendet ligga i 6-7 veckor.

Efter att ha skickat filen till dem 3 gånger i olika format, samt att uppdaterat ärendet med ny bilaga via hemsidan, sade dom återigen att dom inte hade fått något. Efter 3 HUACA fick jag tag på en tjej som kunde kolla mailen.

Hon erbjöd 10.000 EB poäng för två personer som "goodwill" (5000 poäng pp.).. Har inte gjort någon sån här uppgörelse innan, men tyckte det kändes ganska lågt? Hur borde man egentligen tänka här? Vad anser ni är rimligt med tanke på situationen?
 

Valley

Medlem
Tankarna gällande specialmat för mig helt OT.
Påmindes om grabben i lumpen som tyckte han skulle vara lite ball och drog till med att han var vegetarian.
Slutade med att han i fält fick äta samma rotfruktsgratäng i 1 år :p
Och inte vågade han ändra sin berättelse heller av rädsla för represalier
 

Bolle

Medlem
Jag tycker du skall summera detta i feedback till Lufthansa. Ring också First-linjen i Frankfurt.
@Senator : Vet du om det finnes en egen e-post for Lufthansa First, på samme måte som det finnes et telefonnummer? Vi har en del tilbakemeldinger/klager å gi til Lufthansa First etter en reise (også den til Mexico faktisk o_O), men er bekymret for at en henvendelse til vanlig customer service vil forsvinne i det store intet...
 

Mikeswe

Medlem
@Senator : Vet du om det finnes en egen e-post for Lufthansa First, på samme måte som det finnes et telefonnummer? Vi har en del tilbakemeldinger/klager å gi til Lufthansa First etter en reise (også den til Mexico faktisk o_O), men er bekymret for at en henvendelse til vanlig customer service vil forsvinne i det store intet...

Kan inte mer än hålla med efter denna upplevelse med dem. De borde väl ha en kombinerad First / Hon customer service som tar detta?

Sade till LH Customer Service att jag tyckte 5000p per person var ganska dåligt med tanke på omständigheterna, och att de skulle komma med ett rimligt bud till oss. Väntar fortfarande på svar..
 

Agö

Medlem
Kan inte mer än hålla med efter denna upplevelse med dem. De borde väl ha en kombinerad First / Hon customer service som tar detta?

Sade till LH Customer Service att jag tyckte 5000p per person var ganska dåligt med tanke på omständigheterna, och att de skulle komma med ett rimligt bud till oss. Väntar fortfarande på svar..
5000 p? Det var vad jag fick när jag nekades en polarrulle på Oslo-Billund. De fel du har redogjort för är ju närmast ”systemkritiska” i jämförelse.
 

Mikeswe

Medlem
5000 p? Det var vad jag fick när jag nekades en polarrulle på Oslo-Billund. De fel du har redogjort för är ju närmast ”systemkritiska” i jämförelse.

Och om dom ändå kunde erbjudit den polarrullen i First :) ..

Det LH säger är: att dom ursäktar att man inte kunde erbjuda mat ombord, bättre boardingprocesser (att vi fick gå av sist), samt övriga punkter men att dom INTE erbjuder mer än 200EUR för oss båda alt. 5000p per person i (som dom uttryckte det) good-will .. tycker det är extremdåligt och riktigt besviken på dem.

Dom har dessutom ej återkommit via mail som utlovat flera gånger..
 

ELOS

Medlem
Handläggare av lägsta rang har möjlighet att själv besluta om upp till 10 000 poäng per person i kompensation. Om man kräver större kompensation måste supervisor kopplas in och godkänna. Så börja alltid mig att kräva mer än 10 000 poäng så kommer du garanterat att erbjudas 10 000 poäng så får du avgöra om striden är värd att utkämpa att få mer. Jag har t.ex. fått 20 000 poäng för avsaknad av pyjamas i rätt storlek.
 

Senator

Moderator
Handläggare av lägsta rang har möjlighet att själv besluta om upp till 10 000 poäng per person i kompensation. Om man kräver större kompensation måste supervisor kopplas in och godkänna. Så börja alltid mig att kräva mer än 10 000 poäng så kommer du garanterat att erbjudas 10 000 poäng så får du avgöra om striden är värd att utkämpa att få mer. Jag har t.ex. fått 20 000 poäng för avsaknad av pyjamas i rätt storlek.

Var det M&M miles eller EuroBonuspoäng?
Jag antar det är enklare för en Lufthansa agent att distribuera M&M Miles än EuroBonuspoäng.
 
Toppen