Senaste nytt

Förslag på 5-stjärniga hotell i Singapore

Absolut, Marina Bay Sands är ju spektakulärt på alla sätt och vis. Men en enda natt på Raffles då? Är är en sådan sucker för de där koloniala lyxhotellen. Tänk dig att iförd vit linnekostym få smaska på en Singapore sling medan de gamla mekaniska solfjädrarna i taket sakta vajar fram och tillbaka. :p:D

När du lägger upp det så där målande, så kan en natt där vara helt ok. Ser mig själv i en 20-tals klänning, långa pärlhalsband och en plym i hårbandet. :p:rolleyes:
 
Jag tror Raffles bara är en turistfälla. Bara jobbigt att byta hotell efter en natt. Kanske ett besök för att inmundiga deras Singapore Sling. Såg att Singapore Airlies serverade denna drink på planet, får börja med att prova den där. Har druckit den i KL men jag tyckte inte den var särskilt bra. Får provas på orginalplatsen för att känna hur den skall smaka.
Efter att ha bott på både Marina Bay Sands och Raffles så står det helt klart att turistfälla av dessa båda hotell är MBS. 2500 rum och ett ständigt flöde av turister som skall titta på hotellet. Dessutom en pool som är som värsta chartergettot med en massa selfietagande människor.

När det gäller Raffles är det viktigt att skilja på hotellet och baren. Baren är en turistfälla, men själva hotellet är ju stängt för alla förutom gäster. Det skapar en väldigt lugn och skön atmosfär. Rummen är stora och koloniala, helt enkelt en oas i storstaden. Det jobbigaste var att man fick ont i huvudet av all champagne vid poolen.
 

Jones

Medlem
Raffles ar fortfarande stangt - tror det oppnar igen Q1 2019. Vet inte om de oppnat bokningen. The Capella pa Sentosa kanske annars kan vara ett alternativ. Det ligger utanfor stan och ar valdigt gront, lugnt och fridfullt. Huvudbyggnaden har kolonialkansla men hotellrummen ligger i nyare separate byggnad. Detta ar hotellet som Trump-Kim hade mote pa i juni.
 

toer00

Medlem
Spenderade nyår på Parkroyal on Pickering och var mycket imponerad över hotellet. 15000m2 hängande trädgårdar och ett fint poolområde mitt i centrum. Det kan rekomenderas.

Tack för tipset, nästa gång, i vår så tar jag Parkroyal on Pickering... Nu i höst får det bli Ritz Carlton...
Abstinensen är för stor... kostar lite mer men kvaliteten på loungen är guda-benådad plus at resten av hotellet går inte av för hackor heller...

85e04db9896d98bac101af6e6c05d342.jpg


f55916516708f46dc3a8eb4221bf9acd.jpg


8381a8616bf679e7ee531676171dea69.jpg


91a0296dc131e6835302532e232f0079.jpg


54ec46f0c530dd0ceea5bec0f41c7c6c.jpg


c0782ad82f94f1d182f72fcc2b247ed3.jpg
 
Last edited:
Toppen