Senaste nytt

Qsuite - Qatar Airways nya business class

squeezen

Medlem
Nån som har en bra källa på vilka destinationer som kommer ha Qsuite och när?
Vill tömma mina miles och lägga ner Qatar kontot. Vill passa på att resa medan jag är Platinum tänkte jag så det kommer behöva ske under 2018.

Som jag tolkar det så finns dessa nu på:
London, Paris, New York, Tokyo, São Paulo, Seoul?

Men det finns inga giltiga fares från t.ex ARN eller CPH till varken London, Paris, New York.
Då återstår Tokyo, Sao Paulo och Seoul. Inge ställen jag egentligen är supersugen på men what the hell. Måste ju göra av med Qmiles på något.

A350 (både 900 och 1000) kommer med Qsuite från början? Dvs där kan man förutsätta det är Qsuite?
Boeing 777-300ER kommer att (har börjat?) byta kabin och uppgraderas och kommer så fortsätta tills alla plan är uppdaterade, hur vet man vad som är gjort?
 

Homer

Medlem
Nån som har en bra källa på vilka destinationer som kommer ha Qsuite och när?
Vill tömma mina miles och lägga ner Qatar kontot. Vill passa på att resa medan jag är Platinum tänkte jag så det kommer behöva ske under 2018.

Som jag tolkar det så finns dessa nu på:
Tokyo, São Paulo, Seoul?

Men det finns inga giltiga fares från t.ex ARN eller CPH till varken London, Paris, New York.
Då återstår Tokyo, Sao Paulo och Seoul. Inge ställen jag egentligen är supersugen på men what the hell. Måste ju göra av med Qmiles på något.

A350 (både 900 och 1000) kommer med Qsuite från början? Dvs där kan man förutsätta det är Qsuite?
Boeing 777-300ER kommer att (har börjat?) byta kabin och uppgraderas och kommer så fortsätta tills alla plan är uppdaterade, hur vet man vad som är gjort?



London, Paris, New York, Frankfurt, Washington, Chicago Shanghai?

Tokyo och São Paulo blev nog inte av, osäkert med Seoul

A350 (både 900 och 1000) kommer med Qsuite från början?

finns 350-900 som inte har det

Bara en handfull 10? har 777 har fått Qsuite, och arbetet går med snigelfart

The Q Suite - New Business Class - FlyerTalk Forums
 

squeezen

Medlem
Privilege club hjälpsamma? Well...

Dear Mr. Squeezen,



Thank you for writing to Privilege Club. We value your business.



Since we at Privilege Club deals with redemption tickets queries, therefore for further assistance on the routes operated with Qsuite and the fare basis, please contact our reservations at +46 08 402 00 80 ( Mon-Sat 09:00 - 18:00, Sun 10:00 - 18:00) or your nearest Qatar Airways office.

Contact details for the worldwide Qatar Airways offices are available from the link:

https://www.qatarairways.com/en/worldwide-offices.html



Further, we request you to sign up from below link to know when Qsuite is coming to an airport near you.

https://www.qatarairways.com/en/onboard/qsuite.html

Do let us know if we can assist you any further.

Sincerely,
 
  • Gilla
Reactions: Gus

squeezen

Medlem
verkar som att man kan boka CPH-DOH-JFK one way för 151.525, det passar rätt bra med de återstod av miles jag har.
Ev en weekend med öl och annat i New York I November isf, för att inte krocka med HKG ölen.

Då blir det 14h och 15 minuter i Qsuite, men tyvärr 8h transit i Doha, vilket suger om award tickets inte har access till bra lounger. Även med bra lounger är 8h too long. Finns en annan flight A350-900 också med flight nummer 0703, men vad jag ser på expertflyer seatmap har den 1-2-1 så inte så roligt. Vill ju testa nya produkten.

Någon som har bra tips hur man nyttjar 152500 Qmiles (one way ok) för att testa Qsuite. Sedan bokar jag en enkel tillbaka på nåt star alliance bolag så jag samlar lite miles.
Känns inte lika roligt att flyga CPH-DOH-LHR eller CDG. För varken London eller Paris kommer ge bra SAS poäng på hemresan.
Tillägg är att alla resor från New York t.ex kostar double miles på Qsuite avgångar.
 

squeezen

Medlem
En text i månadsbrevet för juni;

Qsuite is currently available on select Qatar Airways’ Boeing 777-300ER, Airbus A350-900 and A350-1000 aircraft. The expansion to Canberra follows the introduction of the product to various destinations around the globe, including London, Paris, New York, Chicago, Houston and Shanghai
 

squeezen

Medlem
E24BA3BC-ED73-4055-A9EF-346DF2F20059.png

Intressant text, och bra text vid val av sätet. Tydligt.

E74EB678-58C8-40CF-85A0-5DC38793E96E.png

Alla quads reserverade för större sällskap.
Mitt val var mellan privacy (längst mot fönster) då rear-facing, som också står jämte sätesval. Aldrig åkt flyg baklänges, men en del gånger på tåg.
Nåt att tänka på? Förutom att ”hemmet”
Lutar neråt i takeoff istället för uppåt...
 
Toppen