Senaste nytt

När kan jag utnyttja ny status?

Hur snart efter att jag gått upp i status kan man utnyttja den nya statusen? Jag kommer gå från EBS till EBG på en flight nästa vecka och har ett par dagar senare en till flight där jag skulle vilja utnyttja framförallt lounge access. Gör det något om den flighten är bokad nu (När jag är EBS)? Kan jag uppdatera mitt EB-nr inför incheckning så att det är registrerat som EBG?
 

bnr

Medlem
Du behöver få in poängen/segmentet så att statusen är uppnådd. När du har statusen kan du ändra så att det står EBG istället för EBS.
D.v.s. du kan börja nyttja statusen direkt efter att du fått den.
 

Thornado

Medlem
Det spelar ingen roll när flighten är bokad. Det viktiga är att poängen har hunnit komma in i Eurobonussystemet så att din status har uppdaterats där. Du kan uppdatera ditt EB-nummer vid incheckning, och även bra att ha SAS-appen så att du kan visa ditt virtuella EB-kort där i loungen om det inte skulle funka automatiskt.
 
Yes, min flight som ger EBG är på tisdagen och den andra flighten är på fredagen så de borde hinna komma in, i alla fall baserat på tidigare erfarenheter. Får väl hålla tummarna helt enkelt, tack för svaren!
 

Tongen2

Medlem
Regeln är väl att det normalt går snabbt, men när man ska nå brytpunkten till ny nivå tar det evigheter. För mig tog det drygt en vecka när jag väntade på EBD. Världens längsta vecka!
För mig gick det väldigt fort nu.
Landade vid 0930 på GOT den 5 mars och igår kväll 6 mars vid kl 22 hade poängen kommit in och blev då EBG. Denna flygningen var inte med SAS själva utan opererad av Cityjet till och med. Hade väntat mig ett par dagar innan poäng trillade in men blev glatt överraskad!
 
Toppen