Senaste nytt

Guldlounge direkt etter EBGflight

Hafermann

Medlem
Kommer äntligen bli EBG igen i vår. Flight hem från HKG ger de sista poängen som behövs.

Frågor:

-Kommer jag in i loungen på ARN i väntan på mitt plan till MMX även om poängen inte registrerats? Jag kan ju visa boardingkort och bokningsklass (flyger eko) för personal.

-Om jag har tillträde, funkar arrival lounge på T5 (guld)? Eller är det glada dagar på T4 som gäller?
 

fcx

Medlem
Kommer äntligen bli EBG igen i vår. Flight hem från HKG ger de sista poängen som behövs.

Frågor:

-Kommer jag in i loungen på ARN i väntan på mitt plan till MMX även om poängen inte registrerats? Jag kan ju visa boardingkort och bokningsklass (flyger eko) för personal.

-Om jag har tillträde, funkar arrival lounge på T5 (guld)? Eller är det glada dagar på T4 som gäller?

Tyvärr inte, poängen måste registreras på kontot innan du kommer in i loungen, så du får vänta några dagar. Hade du haft guldkort så hade du kommit in i loungen på terminal 5 när du ska vidare med ett inrikesflyg samma dag.
 

palmen

Moderator
Du ska inte komma in då poängen ska registreras till Eurobonus först, att du har ett boardingpass är inget "bevis" för att så kommer att ske, du kan ha ändrat frequent flyer info efter att boardingpass skrevs ut som exempel.

Frågan är dock fri men man får vara beredd på att få ett nej (helt enligt reglerna) men är det lugnt i loungen och man har lite tur så är det inte omöjligt att de kanske släpper in en.
 

trekker

Medlem
Jag skulle defenitivt testa, jag hade exakt detta med BA för ett par år sedan och fick komma in i deras first class lounge på heathrow. Allt beror på draken!
 

Travler

Medlem
Nej du har inte acces enligt reglerna.

Men jag hade samma situation förra året och jag gick till Guld loungen i T5:an och visade upp min biljett (& bokning, dvs så dem såg att det ej var en bonusresa och att jag skulle tjäna 4500 poäng på den flighten) och mitt eurobonus konto och förklarade att jag med den flighen precis hade kvalitifiserat mig till guld och frågade jättesnällt om jag eventuellt skulle kunna få komma in även om poängen inte hade hunnit registresas.
Förväntade mig ett tvärnej, men tack vare ett stort lende och en ödmjuka fråga sa hon ”jag gör ett undantag och släpper in dig”.

Så slutsatts, du kan gå dit och fråga, förvänta dig ett nej då det är det som igentligen gäller, men är du snäll och har tur kan dem eventuellt släppa in dig ;)
 
Toppen