Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

rvarttinen

Medlem
Sheraton Grand och Le Meridien ligger nära DXB.
Så flyger man dit så är det ju enkelt.
Finns en trevlig resturang på Sheraton Grand också.

Ok - nu har vi bott på både Le Meridien Fairway och Sheraton Grand i Dubai stad:
- Som nämnts så är LM Fairway inte direkt jätte topp, men helt ok. Bra pris för den som behöver bo någon eller ett par nätter. Rent och snyggt, hjälpsam personal, etc. Dessutom så finns gratis transport till det andra större LM i närheten om du vill välja mellan fler restauranger (16 st!).
- Sheraton Grand är verkligen toppmodernt, ligger bra till då det bland annat är nära till metron och flygplatsen, och håller allmänt hög klass! Nästa gång vi bor i Dubai så väger det tungt för detta hotell. Vill nog påstå att man får bra valuta för 10 000 SPG poäng per natt här, framförallt om du nyttjar en uppgradering till s.k. Club Room.

En annan detalj inför nästa gång vi besöker Dubai stad: att köpa ett laddbart Nol-kort för metron, bussarna, etc. Snabbt bekvämt och billigt! Med metron alltså, vi hann inte prova bussarna ... Dock, taxi kvarstår som alternativ då det också är bekvämt, snabbt och relativt billigt. Vi nyttjade Uber och fick extra poäng på SPG-kontot!

För den som vill bo några lyxiga nätter i öknen så rekommenderar jag Al Maha, det är inte en fråga "om" utan "när" vi åker tillbaka. Denna andra gång firade vi nyårsafton där och det var kul, mycket gott och lyxigt!
 

Vaniljvodka

Medlem
Kommer med största sannolikhet åka till Dubai med min far i slutet på mars och letar nu hotell. Har tidigare bott på Le Royal Meridien och Grosvenor House (bägge vid marinan / The Walk), men de är lite över vår budget den här gången.

Är antingen inne på att prova ett helt annat område eller att hitta ett hotell med privat strand vid förslagsvis marinan.
Hur är Deira? Kanske kul att bo i gamla delen av Dubai ifall man hittar ett hotell med bra pool?
Festival City känns lite off? Downtown känns lite för trist?
Är det svårt att nyttja stranden / bada i havet ifall man inte har hotell med privat strand?

Min far är dock nog mest intresserad av att ha närhet till stranden. Har dålig koll på exakt vilka hotell som har beach access? Nån shuttle-liknande lösning som Grosvenor House har kan vara intressant.

Maxpris: 2500:- / natten.
 

segra

Medlem
Sheraton Jumeirah Beach Resort 890 AED/n? Ca 2200 Ske/n. Då har ni ju direkt
access till både strand och marinan. Inte världens roligaste hotell men....
 

Direktorn

Medlem
Kommer med största sannolikhet åka till Dubai med min far i slutet på mars och letar nu hotell. Har tidigare bott på Le Royal Meridien och Grosvenor House (bägge vid marinan / The Walk), men de är lite över vår budget den här gången.


Är antingen inne på att prova ett helt annat område eller att hitta ett hotell med privat strand vid förslagsvis marinan.
Hur är Deira? Kanske kul att bo i gamla delen av Dubai ifall man hittar ett hotell med bra pool?
Festival City känns lite off? Downtown känns lite för trist?
Är det svårt att nyttja stranden / bada i havet ifall man inte har hotell med privat strand?

Min far är dock nog mest intresserad av att ha närhet till stranden. Har dålig koll på exakt vilka hotell som har beach access? Nån shuttle-liknande lösning som Grosvenor House har kan vara intressant.

Maxpris: 2500:- / natten.

Har bott 2ggr på Sofitel Jumeirah. Bor gärna där igen. Nära och enkelt att gå till stranden.
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag kollade på spg.com och fick priset 890AED/n från 25/3-1/4. Ska själv till Dubai dessa datum och har bokat GH i Premier rum

Ah, det är 20% rabatt för prepaid rate för fem nätter och endast 10% för fyra nätter. Så 990AED / natt för oss. Blir ändå billigare via SPG än via Hotels. Kanske blir det hotellet då. Tack för hjälp!
 

rvarttinen

Medlem
Bumpar denna tråd ånyo: fick precis veta att 'W Dubai The Palm' nu tillsätter samtliga tjänster på hotellet. Inget datum satt, vad jag vet, mer än att de öppnar under sommaren 2018.
 
Toppen