Senaste nytt

Behålla spend vid byte från SAS premium till Elite?

jojan

Ny medlem
Hej!

Tyckte jag läste i någon tråd här om att vissa fått behålla sin spend när de bytt från premium till elite sent på året och då kunnat få en till voucher.

Var osäker på hur min spend skulle se ut nu första året med amex så skaffade premium men nådde 300k i oktober/november någon gång. Ringde till amex men de sa att man absolut inte får behålla spend vid kortbyte.

Några erfarenheter?

/J
 

Patrik

Medlem
”Flyttades” över när jag uppgraderade, men spenden ökar inte på websidan, har inget behov av två vouchers nästa år, så inget jag kommer bråka om.
 

WAR

Medlem
Det nya kortet är en ny produkt enligt AMEX och börjar om på 0:-
Jag hade det året jag bytte kort från prem nått 150kkr och fått 1 voucher i april, uppgraderade sedan till elite och började från 0:- och fick ytterligare 2 vouchers det året
 

Bankiren

Medlem
”Flyttades” över när jag uppgraderade, men spenden ökar inte på websidan, har inget behov av två vouchers nästa år, så inget jag kommer bråka om.

Jag förstår inte riktigt ditt inlägg. :)

Du skriver nämligen att det "flyttades" över när du uppgraderade, men att det inte ökade spenden på webbsidan. Sedan skriver du också att du inte har något behov av två vouchers, och att du inte tänker bråka om det. o_O
 

masaba

Medlem
Några fler med erfarenhet?

Siktar på att byta från Premium till Elite nästa år (efter brytdatum för EB) så intressant att veta. :)

Thanks
 
Detta var för 2-3 år sen.
Jag fick med mig spenden (till slut). Först sade Amex att det var inga problem att flytta med sig spenden. Ok, då beställer jag ett Elite. Sen när spenden inte flyttades med så ringer jag och undrar när så ska ske. Får då höra att så fungerar det inte alls, jag ska få börja på ny kula.
Efter några samtal gav Amex visserligen med sig men det kändes inte alls så självklart att jag skulle få ok på det.

Utifrån detta hade jag inte förutsatt att det går att flytta spenden, iaf inte utan en massa tjafs.

Innan någon messerschmitt kommenterar ”det är inte relevant för det var si och så länge sen”, det är upp till den som läser att göra vad den vill med informationen och agera därefter.
 

Meazza

Medlem
Tyckte jag läste i någon tråd här om att vissa fått behålla sin spend när de bytt från premium till elite sent på året och då kunnat få en till voucher.

Var osäker på hur min spend skulle se ut nu första året med amex så skaffade premium men nådde 300k i oktober/november någon gång. Ringde till amex men de sa att man absolut inte får behålla spend vid kortbyte.
Om jag förstår dig rätt så har du omsatt 300,000:- på Premium-kortet?

Oavsett om Amex är villiga att flytta med spend eller inte så har jag aldrig hört att man har kunnat få en voucher retroaktivt. I de fall spend har följt med så har man behövt använda det nya kortet för att trigga vouchers.
 
Ring och fråga AMEX, spela in samtalet. Ring så många gånger du behöver för att få en handläggare som inte kan reglerna, använd sedan detta samtal för att försöka få rätt. Det kan gå, men räkna med att du får nej.
Trots att nedanstående står online så vägrar de flytta med spenden för en vän. Så tror inte att det går.

amex ta med spendering.jpeg
 
Toppen