Senaste nytt

Bytesservice Arlanda

jacoph

Medlem
Tjänsten ni letar efter finns på Arlanda och kallas för MAAS (Meet And ASsist)/ YP (Young Person). Dessa tjänster går inte in under "förordningen om rättigheter i samband med flygresor för personer med funktionshinder och personer med nedsatt rörlighet", och är därför inte kostnadsfria - men utförs av samma personal på Arlanda. Ta kontakt med SAS, så kommer de lägga in en "beställning" till Swedavia som då möter upp på T4 och eskorterar till gate på T5.
 

NotRyan

Medlem
En tisdag i februari. SK2112 -> CA912
Bytestid enligt tidtabell 65 minuter. Det lär ju vara F-gate på CA912 (T.ex. i dag var bytet T4/G34 -> T5/F62) och det är mest den biten som bekymrar. Tax-freen där är rätt stökig och det är långt att gå till F-gater.



Jag var lite otydlig. Resenären är inte ovan att resa, reser interkontinentalt via HEL, men har aldrig bytt flyg på ARN ensam. Introvert tonåring som dessutom ogillar att fråga om vägen...

När jag bokade lutade jag åt att boka en tidigare avgång just för att underlätta bytet, men avstod för att den avgången var ganska mycket tidigare. Och dyrare.
Jag antar att jag får stå mitt kast och eskortera själv. Man får se det som ett tillfälle att flyga lite *A !
Säg åt valpen att ta bussen airside till Terminal 5, andra stoppet. Då slipper han ju taxfree och det är inte så långt att gå!
 

intuition

Medlem
En liten återkoppling om att boka MAAS/YP på Arlanda.

Pratade med AirChina som inte ville boka eftersom "Det är SAS som flyger första segment som ska boka den tjänsten. Vi har ju ingen personal på MMX för att kolla föräldrarnas dokument". Lagom obegripligt svammel.

Pratade sedan med SAS som absolut inte kan boka någonting eftersom det är en AirChina biljett (999-stock). (Något mer förståeligt).


Är det inte lite lustigt att i dessa tider när alla flygbolag och flygplatser kämpar för att dra in kulor just från extra-tjänster och tillägg, att det är så förbenat svårt att få någon att ta mina pengar när jag faktiskt är beredd att köpa? ;)
 
Toppen