Senaste nytt

SAS öppnar Malmö-Malaga

Hachans

Medlem
Tror vi hade sett helt andra scenarion om de lyckats med bygget av en ny flygplats då man hade kunnat resa vidare med Lufthansa. Även om SAS kanske inte hade kunnat ha 3-4 linjer om dagen tror jag det funnits åtminstone så många om man räknar ihop det med linjer som Lufthansa troligtvis startat.

Kommer Berlin att vara en hubb för Lufthansa med den nya flygplatsen?
 

MarcusC

Medlem
Lite OT på denna diskussion nu ang AB etc.
Men jag vågar påstå Eurowings kommer skapa någon minihub i Berlin., och förvånar mig inte om de kommer öka frekvens Txl -Scandinavien och försöka ta en del av AirBerlins resenärer.
 

fcx

Medlem
Jag vill inte vara en party pooper, men:

upload_2017-10-17_20-28-13.png


Incentives och rabatter | Om Swedavia
 

Palazzi

Medlem
Verkar inte bli så mycket med hubben i Berling enligt de senaste. Nu är både Air Berlin borta och Lufthansa säger "fuck it" och skippar det hela.

‘We’ll offer Berliners connections to the entire world - through Munich and Frankfurt’ - The Local

Intressant att se vad som händer.

Mycket hot/uttryck för frustration gissar jag :) Inget kommersiellt bolag skulle i praktiken kunna avstå... Tegel och Schönefeld har tillsammans nästan 40 miljoner passagerare/år.
När Easyjet och Ryanair attackerar så tvingas såklart Eurowings med i leken ändå. Att man skulle ha flyg till/från München, Frankfurt, Wien, Düsseldorf.....talien (enligt rykten)....men inte Berlin....nja.

On topic: Kul att Malmö får lite betjäning iom att man skapar utomsvenska hubbar.
 

Emme

Medlem
Flög den här linjen (Malmö-Malaga) en hel del under 2017 & 2018 men nu 2019 verkar de plockat bort direktlinjen. Har googlat, och sökt både på forumet och SAS sidor men hittar ingen information om det. Kan någon bara bekräfta mina farhågor? Föredrar att flyga direkt från Malmö istället för Köpenhamn.
 

Ricci

Medlem
Flög den här linjen (Malmö-Malaga) en hel del under 2017 & 2018 men nu 2019 verkar de plockat bort direktlinjen. Har googlat, och sökt både på forumet och SAS sidor men hittar ingen information om det. Kan någon bara bekräfta mina farhågor? Föredrar att flyga direkt från Malmö istället för Köpenhamn.
Jag vet att SAS har haft problem med AGP-basen (om den nu rent av kom igång) men om det har inverkat vet jag inte.
 
Toppen