Senaste nytt

Vilket Amenity kit i Lufthansa First?

Abbs

Medlem
Nej, det tycker jag inte. Påskkorgen kan vara ett helt OK tillägg dagen till ära, men absolut ingen ersättning. Bortser man från engångsresenären så upplever jag att det är rimligt att man kan förvänta sig en konsekvent produkt, och det känns både otyskt och slappt med annat. Det är inte en dålig produkt, men den är inte konsekvent och inte top-notch. Singapore räknar jag inte ens in längre, de står under LH i såväl first som business i mina ögon. De har ju inte ens amenity kit i business på longhaul längre. Jag tycker inte att "klart det är kul"-argumentet är applicerbart på produkter i detta segment.
Singapore under LH???? Singapore har inte amenity kits i Business för det är bara slöseri, allting finns tillgängligt på toaletten ändå.
 

Moco

Medlem
Singapore under LH???? Singapore har inte amenity kits i Business för det är bara slöseri, allting finns tillgängligt på toaletten ändå.

Absolut. Allt är ju en smaksak, om man sedan ser det som slöseri eller service går det ju att resonera olika om. Jag är dock inte imponerad utifrån perspektivet att man väljer en dyrare produkt/tjänst sett till att det håller en viss nivå som motsvarar uppställda förväntningar. I sammanhanget tycker jag att det finns förbättringspotential hos Lufthansa eftersom jag märker att relativt små saker orsakar missnöje såväl ombord som efteråt på olika internetforum.
 

spritfet

Medlem
Bortser man från engångsresenären så upplever jag att det är rimligt att man kan förvänta sig en konsekvent produkt, och det känns både otyskt och slappt med annat. Det är inte en dålig produkt, men den är inte konsekvent och inte top-notch.
Kan hålla med till viss del, har två F med Lufthansa i ryggsäcken, HND-FRA och MUC-ICN. Första resan var inte på något sätt dålig, men något ouppmärksam äldre steward annars topklass rätt igenom. Min senaste var utan tvekan min bästa flight alla kategorier. Victoria var otroligt serviceminded och personlig, berättade om allt från vilka bolag hon testat till hur det går till att söka sig till att jobba i F m.m. Det ska tilläggas att vi reste två par på award och var ensamma i F-kabinen vilket såklart gjorde denna resa ännu bättre :) Rimowa i all ära, men La prairie produkterna är grymma även om de ligger i en påskkorg...

Testat F med ANA, Asiana, Cathay, BA och snart Thai. Cathay är min favorit tätt följd av Lufthansa.
 

peng

Medlem
Någon som åkt nyligen och vet vilket kit lufthansa kör nu?

Jag fick en sådan här när jag åkte från Bangalore förra onsdagen (och en på väg dit veckan innan).

IMG_4445.JPG
 

Senator

Moderator
Det är Braun Buffel som gäller just nu, dock kommer det i en del olika färger för män och kvinnor. Min sambo fick en orange samt turkos, medan jag fick blå och grå.

Det är klart att Rimowa är häftigare, men totalt oanvändbara i mitt tycke. Det bästa med amenity kit är att använda dessa till sladdar till portföljen ;)Innehållet på Lufthansa är fortfarande mycket bra med fokus på La Prairie.
 
Toppen