Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

simeo

Medlem
Off-topic då det definitivt inte går mig på nerverna. Jag har varit på IC hotell som programmerar både dörr och kort (chip). Dessa har varit äldre system (med inbyggd do-not-disturb indikering i dörrlåset) och inte en chans att de varit trådlösa. Om de haft batteri så skulle de säkert ha bytts ut för länge länge sedan. Vid ett strömavbrott förra året, mitt i natten tack och lov, så fungerade i stort sätt bara hissar och nödbelysning. Varje person som skulle upp till sitt rum fick vänta i lobbyn tills en person kunde följa med dem till rummet och låsa upp med vanlig nyckel. Även efter att strömmen kom tillbaka så tog det relativt lång tid att uppdatera dörrlåsen så de matchade nycklarna.
 

jonten

Medlem
Ang de vanligaste korten till hotelrum så har de två olika sätt att fungera på, antingen så dör de på det redan uppmärksammade klockslaget 1200 på utcheckningsdagen. Eller när ett senare tillverkat kort med högre löpnummer används för första gången. I vissa system kan man göra fler nycklar med samma "löpnummer" och då dör inte de tidigare korten.
Men ni har säkert råkat ut för att ni bett om en extra nyckel och det slutar med 3 nya nycklar då de första två dör när de gör nya.
 

Patarei

Medlem
Hotellrum där toalett och dusch är i separata rum.
Speciellt när det inte finns handfat vid toaletten. Det känns inte speciellt hygieniskt att behöva öppna två dörrar för att kunna tvätta händerna efter ett toalettbesök.

Tycker också det är lite ohygieniskt när det dessutom saknas toalettborste vid toaletten.
 

erc

Medlem
Hotellkedjornas ledtider för registrering av nights/stays/poäng. De lyckas debitera mitt betalkort pronto - men statusbyggande information fastnar i något obegripligt pausläge i en vecka. Eller mer.

Hotell som ber mig fylla i mina uppgifter på en papperslapp. Trots att de har all information digitalt vid ankomst.

Hotell som inte förstår/följer/respekterar statusförmåner.

Hotell som begär hundratals kronor i parkering i områden där parkeringskostnader känns helt främmande.
 

AndersSt

Medlem
Något OT men jag hittade den här videon på "One Mile At A Time", inte fräscht... :eek:
Ska tydligen vara filmat med dold kamera av någon som utgav sig för att vara under utbildning.

 
Toppen