Senaste nytt

Skellefteå - Niseko, går detta att boka utan resebyrå

Börnen

Medlem
Priserna på flyg till Kanada och boende+liftkort i Whistler är 30% högre 2018 än 2017 så vi kikar på en destination österut för nästa skidresa

Varifrån vill du börja din resa?
Skellefteå
Var är din destination? Niseko skidområde, närmsta flygplats är Sapporo (CTS)
När vill/behöver du resa ut? 2/3-2018
När vill/behöver du komma hem? 10/3-2018
Hur länge vill du vara borta? enligt ovan
Hur många personer som skall resa? 3 vuxna + 1 barn (8 år)
I vilken kabinklass? Ekonomi eller Premium om det inte innbär för stor prisskillnad
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, men inte Air China
Vad är din budget? (per person) upp till 10kkr
Vad är det viktigaste för dig? Kort restid, ingen övernattning på vägen
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Jag har hittat en rutt:
Skellefteå-Stockholm-Frankfurt-Osaka-Sapporo, restid 21h45m (SK, LH, LH, ANA)
Sapporo-Haneda-Frankfurt-Stockholm-Skellefteå, restid 22h25m (ANA, LH , LH, SK)
Går att boka via exempelvis Resia eller Odenresor för runda slängar 8500 SEK per person. Har inte sett att det går att boka via SAS, Lufthansa eller ANA.

Någon idé om alternativ rutt?
Någon idé om hur jag ska kunna boka via ett flygbolag?
 

ZZZebra

Medlem
Kul Börnen!

Jag tittar också på skidresa till Japan i vinter men startar i Stockholm och det är det inga problem att boka från Stockholm till Sapporo med SAS. Har du provat att ringa SAS för att boka? Annars får ni väl lägga till 299 kronors-biljetter som det finns nu på kampanjen alternativt ta en hotellnatt.

Finns som du redan upptäckt en hel del alternativ med Lufthansa och ANA men själv tänkte jag buda på uppgradering och har lyckats bättre med uppgraderingar på SAS än Lufthansa tidigare.

Japan.png
 

Börnen

Medlem
Tack @ZZZebra
Ringde SAS men dom kunde inte snickra ihop rutten ovan med start Skellefteå. Dom skulle prompt ha mig åka Air China via Peking.
För att kunna flyga via Köpenhamn-Narita skulle jag antingen vara tvungen att ha separat biljett Skellefteå-Arlanda eller Narita-Sapporo.....
Försöker i det längsta att inte ha separata biljetter när jag reser med mycket bagage (skidor för 4 personer t.ex) Alldeles för stor krångelrisk.

Ska göra ett nytt försök med SAS senare och hoppas får en agent som kan få ihop det.
 

Börnen

Medlem
Nu har (hade) bestämt mig för att boka med Lufthansa men dom kunde inte boka SFT-ARN-MUC-HND-CTS-HND-FRA-ARN-SFT eftersom dom inte fick upp inrikesleget Skellefteå-Arlanda. Verkar kört att inte använda resebyrå eller acceptera separata biljetter.

PS. idag var det bara 20 minuter telefonkö till Lufthansa
 

adhoc76

Medlem
Fast det där var ju väldigt nära att få det på en bokning om jag fattade rätt. Gör det så mycket om du får inrikesleget separat då? Vad är riskerna? Det skulle ju vara maximal oflyt om de misslyckades med att lasta rätt i Skellefteå?
 

ZZZebra

Medlem
Nu har (hade) bestämt mig för att boka med Lufthansa men dom kunde inte boka SFT-ARN-MUC-HND-CTS-HND-FRA-ARN-SFT eftersom dom inte fick upp inrikesleget Skellefteå-Arlanda. Verkar kört att inte använda resebyrå eller acceptera separata biljetter.

PS. idag var det bara 20 minuter telefonkö till Lufthansa

Har du AMEX? Har du ringt deras resebyrå och testa? Eller gå in på Ticket i Skellefteå och förklara läget?

Vet att det ibland går att slå ihop två PNR, men osäker om resebyrån kan göra det på egen hand.
 
Toppen