Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Har du bott på hotellet innan du blev platnium? Märkt ibland att status har inte uppdaterats i den lokala databasen på vissa hotell som man har bott på innan :/

Nope. Första gången jag är här.

Lömna fram plastkortet vid incheckning så missar de inte din status.

Gick ner och frågade efter vilka förmåner man har som nybliven Platinum. :) Blev uppgraderad. Verkar ju onekligen som att man måste berätta det själv. Lite synd.
 

mha321

Medlem
Någon som har erfarenhet av att bli uppgraderad som platinum vid konferensresa/bokning?
Vet inte säkert hur det är på just Nordic choice där, om du betalar själv men på konferens rate. Däremot om det är arrangören som betalar (antingen helt eller genom att du köper paket från konferens arrangören) så ska du inte gå uppgradering så vitt jag vet. Kan naturligtvis ske ändå med någon vänlig front desk medarbetare, men det ska inte ingå (och själv har jag aldrig lyckats...)

Normalt ska du väl inte heller få poäng eller checkar på en sådan stay, men det brukar gå då och då.
 

ahh

Medlem
Vet inte säkert hur det är på just Nordic choice där, om du betalar själv men på konferens rate. Däremot om det är arrangören som betalar (antingen helt eller genom att du köper paket från konferens arrangören) så ska du inte gå uppgradering så vitt jag vet. Kan naturligtvis ske ändå med någon vänlig front desk medarbetare, men det ska inte ingå (och själv har jag aldrig lyckats...)

Normalt ska du väl inte heller få poäng eller checkar på en sådan stay, men det brukar gå då och då.
Jag misstänkte att det skulle bli svårt med upgrade.. Tror dock jag läst i villkoren att man får 1000p för konferensstay, men kan minnas fel.
 

mha321

Medlem
Jag misstänkte att det skulle bli svårt med upgrade.. Tror dock jag läst i villkoren att man får 1000p för konferensstay, men kan minnas fel.
Om jag tolkar det rätt så får man 1000 poäng förutsatt att man betalar själv men använder conference rate. Men texten i villkoren är inte lätt att tolka.
 
  • Gilla
Reactions: ahh

TjudöBoy

Medlem
Quality Airport Hotel Arlanda, bokade ett standard rum med 2 enkelsängar och blev uppgraderad till en svit högst upp, trevligt gjort av Nordic Choice! :) Går inte att vara annat än nöjd som guldmedlem i denna kedja...
 
Matchad till Guld på Choice så inte bekant med vad man ska vänta sig.
Bodde en natt på Quality Hotel Ekoxen i Linköping. Fick restaurangvoucher med guldfärg, men ingen uppgradering. Dock tidig incheckning så kanske var därför. Såg sen att receptionisten hade en skylt ”ny på jobbet”. Fick ingen flaska vatten men frågade sen i receptionen och fick då.
 

Jönsson

Medlem
Matchad till Guld på Choice så inte bekant med vad man ska vänta sig.
Bodde en natt på Quality Hotel Ekoxen i Linköping. Fick restaurangvoucher med guldfärg, men ingen uppgradering. Dock tidig incheckning så kanske var därför. Såg sen att receptionisten hade en skylt ”ny på jobbet”. Fick ingen flaska vatten men frågade sen i receptionen och fick då.
Nyfiken fråga. Fick du bo i samma del av hotellet som receptionen eller i annexet på andra sidan biblioteket? Den orenoverade delen på andra sidan gatan är otroligt fruktansvärt hemsk och stinker som ett soprum.

För att svara på din fråga så finns inte mycket att uppgradera till på det hotellet. Från standard till supperior är vad som kan finnas. Har aldrig blivit uppgraderad på det hotellet. Lika bra att boka det bästa rummet direkt.
 
Last edited:
Nyfiken fråga. Fick du bo i samma del av hotellet som receptionen eller i annexet på andra sidan biblioteket? Den orenoverade delen på andra sidan gatan är otroligt fruktansvärt hemsk och stinker som ett soprum.

För att svara på din fråga så finns inte mycket att uppgradera till på det hotellet. Från standard till supperior är vad som kan finnas. Har aldrig blivit uppgraderad på det hotellet. Lika bra att boka det bästa rummet direkt.
Jag bodde på samma sida som receptionen, så det kanske var min ”uppgradering”. :)
Hade bokat standard men tror inte det var superior jag fick. Det gjorde inte så mycket denna gång då jag knappt var på rummet ändå. Men bra att veta.
 
Toppen