Senaste nytt

Tidigarelägger en betald & booked flight med 3h?

Hej,

Jag är i regel väldigt nöjd med Finnair då jag upplever att planen är i gott skick och man håller en god punktlighet. Vid en större försening så fick jag faktiskt tillbaka ett större belopp, enligt gällande EG-rätt.

Nåväl, något ganska unikt (åtminstone för mig) är att man har tidigarelagt en betald och bokad flight med 3h för mig. Det kom som ett mail nu under rubriken "Disruption Management" och avser ett November-flyg.

En smula snopet då jag har ett planerat möte just vid denna dagen som jag tidigare fick plats med, och nu hinner jag inte...

Har jag någon 'rättighet' (Starkt ord) i detta, att t.ex. be om en ny flight nästa dag för ursprungstiden eller dylikt?
 

Berglund

Medlem
Jadå, ring kundtjänst och säg att du inte kan åka med planet med den förändrade avgångstiden och föreslå den avgång som du kan åka med för egen del.

Det här är ju en avtalsförändring och händer emellanåt. Du kan exempelvis välja att helt avboka och kostnadsfritt få alla pengar tillbaka eller ombokning till annan avgång som passar. Det här ska inte vara några stora problem, ett snabbt samtal till kundtjänst så är det fixat.
 
Toppen