alexeliasson
Medlem
Hej,
Jag är i regel väldigt nöjd med Finnair då jag upplever att planen är i gott skick och man håller en god punktlighet. Vid en större försening så fick jag faktiskt tillbaka ett större belopp, enligt gällande EG-rätt.
Nåväl, något ganska unikt (åtminstone för mig) är att man har tidigarelagt en betald och bokad flight med 3h för mig. Det kom som ett mail nu under rubriken "Disruption Management" och avser ett November-flyg.
En smula snopet då jag har ett planerat möte just vid denna dagen som jag tidigare fick plats med, och nu hinner jag inte...
Har jag någon 'rättighet' (Starkt ord) i detta, att t.ex. be om en ny flight nästa dag för ursprungstiden eller dylikt?
Jag är i regel väldigt nöjd med Finnair då jag upplever att planen är i gott skick och man håller en god punktlighet. Vid en större försening så fick jag faktiskt tillbaka ett större belopp, enligt gällande EG-rätt.
Nåväl, något ganska unikt (åtminstone för mig) är att man har tidigarelagt en betald och bokad flight med 3h för mig. Det kom som ett mail nu under rubriken "Disruption Management" och avser ett November-flyg.
En smula snopet då jag har ett planerat möte just vid denna dagen som jag tidigare fick plats med, och nu hinner jag inte...
Har jag någon 'rättighet' (Starkt ord) i detta, att t.ex. be om en ny flight nästa dag för ursprungstiden eller dylikt?