Senaste nytt

TAP - Överbokning och passagerare attackerad av personal på Arlanda

Det finns väl övervakningskameror, som skall kontrolleras. Jag tycker det inte är ok att filma en tjänsteman när man diskuterar.
Undrar vad han hade sagt om hon hade tagit upp en kamera och filmat honom.
Förstår att det finns kameror bakom incheckningsdiskarna, så som vissa passagerare uppför sig.
Tack Aftonbladet att ni tog upp detta, skall bli intressant och se vad ni kommer fram till med er grävande journalistik.
Övervakningskamerorna får vanligtvis inte med ljud, och det är förmodligen en rejäl uppförsbacke att få ta del av filmen om den visar något som styrker passagerarens sak och/eller visar att flygbolaget inte har skött sig ordentligt.
 

Award380

Medlem
Det finns säkert flera versioner av historien och det brukar ofta komma fram efter några dagar.

Generellt så är gate-personal ofta väldigt lätt-stressade i situationer då det är försening, överbokning och liknande, dvs då många passagerare berörs. Ofta blir de oprofessionellt paralyserade.
 

Kimmen00

Medlem
Det finns säkert flera versioner av historien och det brukar ofta komma fram efter några dagar.

Generellt så är gate-personal ofta väldigt lätt-stressade i situationer då det är försening, överbokning och liknande, dvs då många passagerare berörs. Ofta blir de oprofessionellt paralyserade.

Verkar tydligen så i detta fall... men vi vet ju inte allt.
 

Moco

Medlem
Det har ju egentligen väldigt lite att göra med TAP i sig, så kanske bör byta titeln till att innehålla underleverantörens namn. Dessa bolag erbjuder ju alltsom oftast ingen typ av träning till sina underbetalda timanställda så det är väl bara en olycklig konsekvens där det har spårat ut. Svensk lagstiftning är ju generellt sett svag när det kommer till att se efter offret, så att vänta några underverk här är väl att hoppas på för mycket. Generellt sett är dock personalen på Arlanda, och speciellt underleverantörerna, väldigt trötta och ointresserade av resenärens välbefinnande. Jan Carlzon-mentaliteten om kunden i första ledet är dock borta sedan länge.
 

nollbit

Medlem
Det har ju egentligen väldigt lite att göra med TAP i sig, så kanske bör byta titeln till att innehålla underleverantörens namn.

TAP ska nämnas därför att man har affärsrelationen med flygbolaget, inte underleverantören. Har TAP dåliga underleverantörer så är det TAPs fel. Företag skyller ofta på underleverantörer och det är jättekonstigt att folk går med på det.
 

Moco

Medlem
TAP ska nämnas därför att man har affärsrelationen med flygbolaget, inte underleverantören. Har TAP dåliga underleverantörer så är det TAPs fel. Företag skyller ofta på underleverantörer och det är jättekonstigt att folk går med på det.

Det är en motiverad lösning om man har 1-2 avgångar om dagen, vilket TAP har. Att ha ett eget team för en avgång med ett litet plan blir ohållbart i ett land som Sverige. Det är för övrigt en relativt smart lösning när man kan använda sig av varandra, förutsatt att det görs på rätt sätt.
Håller med dig i vad du skriver, men anser att man får sätta det i relation till vad det handlar om. Det var Aviators personal som flippade, inte TAPs.
 

nollbit

Medlem
Det är en motiverad lösning om man har 1-2 avgångar om dagen, vilket TAP har. Att ha ett eget team för en avgång med ett litet plan blir ohållbart i ett land som Sverige. Det är för övrigt en relativt smart lösning när man kan använda sig av varandra, förutsatt att det görs på rätt sätt.
Håller med dig i vad du skriver, men anser att man får sätta det i relation till vad det handlar om. Det var Aviators personal som flippade, inte TAPs.

Jag har heller inte föreslagit att TAP ska ha egen personal. Men det är TAPs problem om de anlitar dåliga underleverantörer, inte mitt. Jag pratar med TAP så kan de prata med Aviator.
 

thh

Medlem
Så han filmade allt men har inte velat publicera filmen? Jag utgår ifrån att det finns en anledning till det.
 
Toppen