Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Valley

Medlem
Då har vi avverkat bärgare med följande bilar :(
- 530d
- X3, 2,0d
- X1, 2,0d (senaste på gården)

Måste vara något som smittar hemmavid :)
Tar inte många veckor innan varningar börjar dyka upp.
 

Valley

Medlem
Vad är det för varningar???

"Drivlina" står det. Och så märker man stundtals att all kraft verkar försvinna. Men det är inte drivlina. Denna gång och för 530'n var det AGR-Ventil. På X3 var det någon sketen liten 10-kronors del i turbon.

Dax att skaffa en Mercedes kanske

Inte helt omöjligt faktiskt. Tänkte titta förbi hos S Jönsson i Viken när jag är i trakterna i mitten av Maj. Han har några coupé'r som ser trevliga ut. Eller kanske en SL :)
 

Anfield

Medlem
6b5b987ba75d7884f9fe1ce9c5726747.jpg


6c2cb19ae40d94e28d01701f7d690210.jpg


bdaa2517b633e011d4ecb8a934abcdf5.jpg
 

Jönsson

Medlem
Det är fina bilar Bentley men jag gillar inte riktigt den där matta VW-plasten och VW-knapparna man använder. Exakt samma som i en golf. Ser så malplacerat ut bland de i övrigt välgjorda detaljerna. Ädelträ, skulptuerad lättmetall, skinn av yppersta kvalité och sedan plastdetaljer från en Golf. Samma som nyckeln, samma skal som en till Passat fast med Bentleyloggan på. Tycker man borde ha kunnat lägga ner lite mer energi på en del detaljer i en bil som kostar miljoner. Det är de små detaljerna som gör det.

Edit: Det ska tilläggas att jag inte har suttit i någon senare modell så saker kan ha förändrats till det bättre.
 
Last edited:
Toppen