Senaste nytt

Rabattkod Uber, Lyft m.fl.

RickardG

Medlem
Det är snart dags för en ny runda till New York och jag använder ofta Lyft eller Uber både till och från flygplatser och på Manhattan. Jag hittade ingen lämplig tråd så jag skapar helt sonika en ny för att samla rabattkoder och andra typer av erbjudanden för dessa tjänster :)

Det fanns fram till nyligen en väldigt bra kod som fungerade tillsammans med Amex men den gäller inte längre. Ett par snabba googlingar leder mig bara till koder som gäller vid nyregistrering.

Är det någon som har kännedom om någon typ av erbjudande/kod för befintliga användare som är giltig?
 

RickardG

Medlem
Uber erbjuder nu fastpris på Manhattan. Mån-Fre 06:00-20:00 under 125:e gatan. 30 dagar för 20 USD ger gratis korta resor med uberPool och 89 USD gratis resor oavsett längd.
 

igelkotten

Medlem
Uber erbjuder nu fastpris på Manhattan. Mån-Fre 06:00-20:00 under 125:e gatan. 30 dagar för 20 USD ger gratis korta resor med uberPool och 89 USD gratis resor oavsett längd.

Toppen! I höstas hade de bara erbjudandet för UberPOOL, kul att de utökat till vanliga Uber-resor också.
 

Maja

Medlem
Letar också rabattkod för Uber. Var ju ett toppenerbjudande via Amex runt jul, men något sånt eller ens någon rabattkod alls från Newark Airport till hotellet 35th St/6th Ave kan jag inte alls hitta. Just nu lutar jag åt att vi tar tåget då vi praktiskt taget bara har ett väldigt kort promenad från Penn Station.

2 vuxna och 1 barn inkl. fyra resväskor så därför tyckte jag att det vore smidigt med Uber. :)
 

jumbooze

Medlem
Letar också rabattkod för Uber. Var ju ett toppenerbjudande via Amex runt jul, men något sånt eller ens någon rabattkod alls från Newark Airport till hotellet 35th St/6th Ave kan jag inte alls hitta. Just nu lutar jag åt att vi tar tåget då vi praktiskt taget bara har ett väldigt kort promenad från Penn Station.

2 vuxna och 1 barn inkl. fyra resväskor så därför tyckte jag att det vore smidigt med Uber. :)
Bara för att kolla, det är inte första rabattkoden du söker för då är det bara fråga vem som helst här. Annars så brukar jag hålla koll på flyertalk/bloggar efter flera koder som funkar för befintliga ( ej sett några nu)
 

Maja

Medlem
@jumbooze Nej, det är inte första koden jag är ute efter. Använde Uber när vi var i Brussel senast. :) Men tack för tipset. Har sökt efter bloggar etc. men inte hittat någon aktuell kod som fungerar nu. Letar vidare! :)
 

RickardG

Medlem
Letar också rabattkod för Uber. Var ju ett toppenerbjudande via Amex runt jul, men något sånt eller ens någon rabattkod alls från Newark Airport till hotellet 35th St/6th Ave kan jag inte alls hitta. Just nu lutar jag åt att vi tar tåget då vi praktiskt taget bara har ett väldigt kort promenad från Penn Station.

2 vuxna och 1 barn inkl. fyra resväskor så därför tyckte jag att det vore smidigt med Uber. :)
Kolla Lyft också. Jag fick nyligen att erbjudande om $10 rabatt på upp till 10 resor. Inga stora summor men de kan ha bättre erbjudande ibland.
 

Maja

Medlem
@RickardG Ska signa upp mig för Lyft också. Gissar att det finns rabatter som ny användare även där. Får kolla det närmare inpå vår resa i slutet på juni. Tack för påminnelsen! :)
 

RickardG

Medlem
@RickardG Ska signa upp mig för Lyft också. Gissar att det finns rabatter som ny användare även där. Får kolla det närmare inpå vår resa i slutet på juni. Tack för påminnelsen! :)
Kolla hur det är med värvning, jag tror att de fortfarande har ett bonussystem där båda parter får lite USD att åka för. Är ni flera i familjen går det ju bra att värva varandra sen också för att dra maximal nytta av det hela.
 
Toppen