Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Marriott?

mika

Medlem
Har inte sett sånt här nyckelhållare tidigare på Marriott. Själva upgrade var inget speciellt, något typ queen till king (Courtyard Tokyo Ginza). Men trevligt att veta att man blev uppgraderad. Annars bra upgrades i Asien denna/förra veckan, t.ex. från lägsta kategori till Junior Suite (Courtyard Taipei; en av bästa Courtyards jag har sett) och från lägsta kategori till Patio Harbour View (Renaissance Harbour View Hong Kong). Marriott Platinum. ginza.JPG
 

mha321

Medlem
Renaissance Paris La Republique, från absolut minsta och billigaste prepaid rate till executive som platinum. Stort rum för att vara Paris, och mycket bra och fräscht hotell i största allmänhet - rekommenderas!

Kollega som var bokad i dyrare och större rum fick junior suite (som guld). Skillnaden i storlek var marginell, men i junior suite får man en liten soffa.
 
Det kan vara bara tur än så länge men sedan jag bestämde att byta från Hilton till Marriott, så har jag alltid varit uppgraderad till större rum, suite, bättre rate, king bed, vy, nespresso maskin, illy espresso kaffe(från separat kaffe i lobbyn), hade även tackat nej till uppgraderingen ett par gånger då jag gärna föredrar en viss standard(safe, stryckjärn, kylskåp, tekanna, wired internet). Deras uppmärksamhet har varit i olika form, från snyggt dekorerade våfflor med nutella/jordgubbar och färskpressad juice serverad av m'd'h till konstanta handskrivna välkomstkort från GM i rum med liten chokladask.
 

mha321

Medlem
Renaissance Paris La Republique, från absolut minsta och billigaste prepaid rate till executive som platinum. Stort rum för att vara Paris, och mycket bra och fräscht hotell i största allmänhet - rekommenderas!

Kollega som var bokad i dyrare och större rum fick junior suite (som guld). Skillnaden i storlek var marginell, men i junior suite får man en liten soffa.
I år var det min tur, från billigaste till junior suite. Som dock var betydligt större än kollegans förra året, och väldigt trevlig. Faktiskt det största rum jag någonsin fått på ett hotell i Paris :) och i år hade de lärt sig att hantera frukost för platinum ordentligt (förra året hade front desk koll,men inte personalen i restaurangen)
 

trekker

Medlem
Kör också platinum challenge och har lagt 7 nätter sista 2 veckorna. På Marriott i Manchester har jag blivit uppgraderad till Junior Svit från billigaste 2 ggr, AC Manchester city från billigaste till corner deluxe, AC Salford billigaste till Superior rum 2 ggr samt Tribute Portfolio Old Trafford billigaste till Delux 2 ggr. 7 av 7 uppgraderingar är bra facit, men mycket kanske beror på tomma hotell.....
 

lucasd

Medlem
Har inte ens checkat in än. Har en resa framöver till Köpenhamn.

Bokat AC Bella Sky. Redan blivit flyttad till Marriott Copenhagen. Bara det är en uppgradering. Får se om det bli ett uppgraderat rum där med. Är aktiv med Marriott Platinum-challange, som jag inte kommer klara, men är således Platinum Elite just nu.
 
Toppen