Senaste nytt

När öppnar Finnair incheckningen på John F Kennedy International Airport (JFK)?

011430121

Medlem
Har försökt att ta reda på när Finnair öppnar incheckningen på JFK, men på Finnairs hemsida så står det inget om det, utan ett generell info att de flesta incheckningar öppnar senast två timmar innan avgång.
Tydligen går det inte att checka in på nätet och skriva ut bordingkortet eller lägga in det på telefonen när det gäller avgång från JFK, får upp att man skall checka in på flygplatsen.
Man skall även kunna boka maten 24 timmar innan avgång, men får inte det att funka.
 

Senator

Moderator
En fråga: har du bokat det som Finnair, British eller American code share? Senaste hade jag en del bekymmer med detta på Finnair.com men hade det som American code share. Dock började jag resan i Los Angeles. Om det är code share så kan du prova American eller British så kickas du kanske till Finnair?

Jag tror American sköter incheckningen åt Finnair på Terminal 8, men det är ett seperat område. Min gissningar att de öppnar 3t innan, men jag hittar ingenting på hemsidan, men jag och sök på iPhone är inget bra kombo.

Om du har kvar Emeraldstatus så besök gärna nya American International First Lounge. Tyvärr finns det ingen Coke Zero så du får prova några ädlare sorter
 

JonW

Medlem
Har försökt att ta reda på när Finnair öppnar incheckningen på JFK, men på Finnairs hemsida så står det inget om det, utan ett generell info att de flesta incheckningar öppnar senast två timmar innan avgång.
Tydligen går det inte att checka in på nätet och skriva ut bordingkortet eller lägga in det på telefonen när det gäller avgång från JFK, får upp att man skall checka in på flygplatsen.
Man skall även kunna boka maten 24 timmar innan avgång, men får inte det att funka.
Hade jag checkat in 2 t innan avgång senast så hade jag missat planet trots priority lane, så glöm det...
 

FFlash

Medlem
Har flugit från JFK ett par gånger på sistone och vill minnas att de öppnade 14:30, medans flyget går 17:45. Båda gånger jag vad för tidigt och måste vänta. Finns egen AY disk direkt framför fast-track som för mig ial fungerat riktigt bra den tiden.

Den nya T8 Flagship loungen är trevlig :)

Checka in kan man på AY flight, men man får inte mobile boarding pass, man måste via check-in disken. Har du codeshare så vill jag minnas att det inte fungerade tidigare då när jag flög med AA code.
 

011430121

Medlem
Har flugit från JFK ett par gånger på sistone och vill minnas att de öppnade 14:30, medans flyget går 17:45. Båda gånger jag vad för tidigt och måste vänta. Finns egen AY disk direkt framför fast-track som för mig ial fungerat riktigt bra den tiden.

Den nya T8 Flagship loungen är trevlig :)

Checka in kan man på AY flight, men man får inte mobile boarding pass, man måste via check-in disken. Har du codeshare så vill jag minnas att det inte fungerade tidigare då när jag flög med AA code.
Idag var incheckningen inte i den raden utan näst sista raden till vänster, men det var bara att gå 100 meter till fast track, idag öppnade de 14,10.
Flaggship 4,7 av 5 poäng.
http://www.businessclass.se/forum/threads/businessclass-se-loungen™-2017.36072/
Något segt Wi-Wi men nu kommer @bnr och @Gustav Jonsson säga don efter person.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

intuition

Medlem
Har försökt att ta reda på när Finnair öppnar incheckningen på JFK, men på Finnairs hemsida så står det inget om det, utan ett generell info att de flesta incheckningar öppnar senast två timmar innan avgång.
Tydligen går det inte att checka in på nätet och skriva ut bordingkortet eller lägga in det på telefonen när det gäller avgång från JFK, får upp att man skall checka in på flygplatsen.
Man skall även kunna boka maten 24 timmar innan avgång, men får inte det att funka.
Deras hemsida är hemsk och svår att hitta på. Informationen du letar efter finns under "Flyg till New York"...
Flyg till New York - Billiga flyg Stockholm-New York | Finnair
(och enligt den öppnar incheckning 4 timmar innan)


Mat-bokning fungerar lite si och så. Om du inte får det att fungera från Hanter min bokning kan du också ringa.
 
Toppen