Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

johhenrik

Medlem
Efter att IHG har gjort om RA-programmet lite och varit helt tysta så har de nu sen ett par dagar tillbaka börjat förnya Royal Ambassador för folk. Det gick en del rykten om att det skulle krävas 75 betalda nätter för RA, samt att spend skulle inverka. Jag fick som tur var ett förnyat RA med 74 betalda, 8 award, större delen av dessa på IC runt om i världen, 10-15st skulle jag tro. Men, det är fortfarande lite i dunkel vad som krävs. Folk postar sina datapunkter nu på FT, och vissa med färre nätter än mig har förnyat och vissa med fler nätter har inte, så det är väldans konstigt. Ska bli intressant att se under året om man lyckas fastställa vad som krävs för RA helt enkelt. Nu har de iaf ändrat reglerna till att RA alltid ska få Club (vilket de flesta IC redan gav iaf), samt +2 kategorier upgrade. Fria minibaren, 8am check-in/4pm check-out är också kvar, så blir väl ett år till på IC för min del iaf.
 

RobHK

Medlem
Jag bodde också på IC Saigon nyligen, bokat via hotels.com. Visade upp mitt IHG kort, vad är det som gäller här, kommer jag få poäng eller inte? Hittils har det inte trillat in något i alla fall..

Har också funderat på värdet av Ambassador, kommer bo kanske totalt 15 nätter vid 5 tillfällen på IC Pudong i Shanghai under jobbresor. Bryr mig inte så mycket om rumsuppgradering, men kanske är värt det ändå..
 

jumbooze

Medlem
Jag bodde också på IC Saigon nyligen, bokat via hotels.com. Visade upp mitt IHG kort, vad är det som gäller här, kommer jag få poäng eller inte? Hittils har det inte trillat in något i alla fall..

Har också funderat på värdet av Ambassador, kommer bo kanske totalt 15 nätter vid 5 tillfällen på IC Pudong i Shanghai under jobbresor. Bryr mig inte så mycket om rumsuppgradering, men kanske är värt det ändå..
Om du inte bokar via deras egna hemsida så är det inga garantier för att du får något alls då din status inte "ska" räknas
 

troligt

Medlem
Plats: Intercontinental, Sydney
Bokade: King Standard City (Ambassador Voucher fre-sön, samt två frinätter via en tidigare Las Vegas Promotion)
Fick: Deluxe Room (fick behålla samma rum alla 4 nätter, samt fick Ambassador "perks"även på frinätter via Las Vegas Promotion)
Status: Platinum Ambassador
 

johhenrik

Medlem
Har också funderat på värdet av Ambassador, kommer bo kanske totalt 15 nätter vid 5 tillfällen på IC Pudong i Shanghai under jobbresor. Bryr mig inte så mycket om rumsuppgradering, men kanske är värt det ändå..
Om du inte bryr dig om rumsuppgradering så har inte Ambassador något värde skulle jag säga.
 

Kris

Medlem
Har också funderat på värdet av Ambassador, kommer bo kanske totalt 15 nätter vid 5 tillfällen på IC Pudong i Shanghai under jobbresor. Bryr mig inte så mycket om rumsuppgradering, men kanske är värt det ändå..
Vad sägs om fem set dekorerade ätpinnar? Vissa IC erbjuder en present vid incheckning. Om jag inte missminner mig har jag fått ätpinnar i finare förpackning just på IC Pudong. På IC Shanghai expo har jag fått IHG sportflaska (yay!) och på andra IC diverse gods såsom kostymfodral etc. Värde, väldigt lågt, om man inte samlar på IHG-kurioss eller ätpinnar mer generellt... :D
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen