Senaste nytt

The End of an Era - sista KLM Boeing 747 till St. Maarten 28 oktober 2016

NyfikenGrau

Medlem
Yes jag och den då 3åriga sonen har testat att stå där, så mäktigt när den dundrar in över dig . Men nästan större show när dom stora flygen startar och div turister med tillbehör flyger ner i havet

Håller helt med om detta, starterna kanske inte gör sig lika bra på bild men är en häftigare upplevelse när man väl är där. Det är kollektiv sandblästring av strandbesökarna när de största planen drar på :D
Air France kör väl fortfarande A340 dit, eller? Ungefär samma upplevelse, man flyger i vattnet av den också om man står mitt på stranden :)
 

rvarttinen

Medlem
För er som vet mer om St: Maarten och varit där på plats och så: vilken är den bästa tiden på året att besöka ön? Vädermässigt? Annat, som t.ex. om de har någon kul festival som rekommenderas?

Och, ja, enligt de uppgifter jag fått flyger Air France fortfarande med en A340 till denna destination.

KLM har fortsatt en B747-service till en "närliggande" destination: Paramaribo ... bubblare på min "bucket list".
 

NyfikenGrau

Medlem
För er som vet mer om St: Maarten och varit där på plats och så: vilken är den bästa tiden på året att besöka ön? Vädermässigt? Annat, som t.ex. om de har någon kul festival som rekommenderas?

Och, ja, enligt de uppgifter jag fått flyger Air France fortfarande med en A340 till denna destination.

KLM har fortsatt en B747-service till en "närliggande" destination: Paramaribo ... bubblare på min "bucket list".


Festivaler/evenemang känner jag inte till, men bästa tiden skulle jag säga är januari-april när det är soligt och relativt torrt där, passar ju oss européer rätt bra också :)

En take-off med Air France A340, den usla filmningen gör faktiskt att man får en mycket bättre känsla för vilken kraft som släpps loss (02:20 börjar det blåsa från motorerna redan när de är på tomgång, 02:40 börjar uppvarvningen)

 

Dr. Miles

Expert
Det blir inget direktflyg mellan Amsterdam - St Maarten.
KLM skrev:
Amstelveen,27September2017
KLM continues flights to St Martin

Frequencies to Curaçao substantially higher

KLM will soon no longer fly directly to St Martin, but will stopover on Curaçao. These twice weekly flights will enable KLM to continue serve St Martin.


Increasing flight frequencies to Curaçao, Bonaire and Aruba

Flight frequencies to Curaçao are being increased. KLM currently operates seven scheduled services to this Caribbean island every week with Boeing 747 equipment. An extra weekly flight with an Airbus A330 will be added to the schedule from 15 November for the rest of the winter season. The two flights to St Martin via Curaçao are in addition to this service. Two more weekly flights will also operate from mid December to the end of February 2018. This means there will be 12 flights a week between Amsterdam and Curaçao throughout this period. This is a substantial intensification of the service, reflecting KLM’s firm belief that there will be increased demand to this destination.

The number of roundtrips between Amsterdam, Bonaire and Aruba will also increase. KLM will operate an A330 service seven times a week on this route, instead of the current six, throughout the winter season.
KLM continues flights to St Martin

Det blir Amsterdam-Curacao-St Maarten.
Eftersom KLM flyger Boeing 747 på Amsterdam-Curacao, hoppades jag att de skulle flyga Amsterdam-Curacao-St Maarten också med Boeing 747, men tyvärr det blir med Airbus A330.
 
Toppen