Jodå, klart det finns andra bolag också.
Men vi får inte glömma att det inte ens bar sig med trafik från Västerås förr (SAS la ju ner) när Västeråsföretagen var större, priskänsligheten lägre o linjen redan etablerad.
Visst hade Västerås kunnat bli ett nytt Skavsta, men deras lyckosamhet var ju helt beroende på Ryanairs, då, låga priser.
Hade VST öppnat upp för Ryanair hade det säkert fungerat.
Men Skavsta hade ju aldrig överlevt på resenärer från t.e.x. bara Nyköping med omnejd.
Likväl gör inte Västerås det.
Ingen längre än 2-3 mil från Västerås betalar en dyrare biljett från Västerås hellre än att ta sig till ARN.
T.ex. Seco Tools (stor industri) har ju 7 mil till Västerås...
Jag tänker faktist mest på småföretagen som jobbar mot världen, vi har många såna i västmanland. Turismen kan nog ta sig, om man låter linjen gå under semester tider( jag vet att det kan låta konstigt)
Priserna ut i Europa var ju inte så mycket dyrare än ifrån ARN, när vi tittade.
Jag menade att Västerås skulle ha blivit istället för skavsta det vad det som höll på att ända tills våra politiker och lokaltidning hjälpte till.
Min poäng är att våra politiker hoppar hit och dit efter opinonen och låter inte sakerna ta sin tid.
På sikt tror jag (hoppas )att det skulle kunna funka. Men att lägga ner efter 1 månad och säga attt det funkar inte för ABB bokar inte är dumt och kortsiktigt. Hur lång tid har KLM inte kört på Linköping innan det gick hem oss alla företagre att det fannas en länk ut i världen
PS att dra in vad sas gjorde för 20 år sen (eller när dom la ner västerås köpenhamn) ser jag 2 fel med.
1)Det var så längesen innan ryan och det mycket öka resande sista 20 åren
2) Det var SAS som gjordet det. När gjorde sas ngt rätt